יישום סביבה לימודית מתוקשבת בבתי הספר: ארכיטקטורה למעורבת רבה יותר בלמידה
מאת: Don Passey
מילות מפתח:
בתי ספר
למידה מתוקשבת
מאפייני תקשוב בחינוך
מערכות חינוך בעולם
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
שילוב מחשב בהוראה
הנחיה של מחלקה ממשלתית באנגליה דרשה מכל בתי הספר ליישם כלים כדי לתמוך בהיבטים החשובים של למידה, ונראה כי אמצעים אלה דורשים הכללה של סביבות לימודיות מתוקשבות (learning platforms).
מאמר זה, משתמש בהוכחה ממחקר בן שנתיים וחוקר דוגמאות של פרקטיקת הלמידה במגוון בתי ספר. המאמר מראה שמעודדים היבטים מסוימים של פעילות ולמידה, ושמתחילות להופיע פרקטיקות היכולות להוביל לצורות עתידיות של מעורבות והשתתפות מוגברות בפעילויות הלמידה הן עבור ההורים והן עבור התלמידים והמורים.
המאמר מראה שלסביבה לימודית מתוקשבת יש פוטנציאל לספק ארכיטקטורה שתאפשר להורים לקבל גישה רבה יותר לאמצעים ולפיגום כדי לתמוך בלמידה ומציע מהו הפוטנציאל העתידי שעשויים להכיל גישה הורית משולבת ותמיכה.
yyya
חיזוק למחקר ניתן לקבל מכל מי שנכח בסיור בבית הספר אשכול באשדוד, בו הדגימו פעילות פדגוגית איכותית (ומעורבות הורים) בעזרת מערכת לניהול למידה Moodlehttp://champions1000.blogspot.com/2012/01/blog-post.html