התפתחות תכנית למידה 1:1 בשילוב מחשבי טאבלט בביה"ס תיכון בארה"ב

Carolyn Foote. "The Evolution of a 1:1 iPad Program" Intenet@schools Jan-Feb2012

במאמר נבדק השימוש בטכנולוגיה ניידת אצל מורים ותלמידים וכיצד שימוש באייפד השפיע על הלימוד וההוראה. בעזרת פיילוט שנערך בתיכון ווסטלייק אוסטין, טקסס בשנת 2011 נבדקה תכנית לימודים המלווה את השימוש במכשיר, הכשרת מורים ושיטות ליישום הטכנולוגיה במסגרת החינוכית.

תיעוד שלבי הניסוי ניתן למצוא בבלוג כאן

להלן מספר מסקנות מהניסוי שנערך בבית ספר תיכון :

שיפור בפרודוקטיביות, המורים התחילו לארגן את חומר הלימודי ללא שימוש בנייר, דבר שגרם לחיסכון בכסף וזמן. המורים ערכו את המשימה הכיתתית כקובץ PDF, פרסמו את המשימה באתר ולאחר מכן התלמידים פתחו את המסמכים באייפד. המסמכים נפתחו בקוראי PDF המאפשרים סימון וכתיבה במסמך על ידי התלמידים ולבסוף להיבדק על ידי המורים.

קישור 1

קישור 2

עידוד היצירתיות בעזרת שימוש במצלמה המותקנת במכשיר. תלמידים צלמו זה את זה, תרגלו שעורי בית וייצרו פרויקטים בעזרת יישומים המאפשרים צילום ועריכת וידאו. השימוש במצלמה אפשר למורה ולתלמידים לתת משוב מידי בכיתה. פרויקטים מסוג זה, אשר נמשכו עד כה מספר שבועות הסתיימו תוך ימים מספר.

קישור

קישור 2

יישומים אחרים מאפשרים יצירתיות בכתיבה, בעזרת יישום  לכתיבת בלוג, או עריכת צילומים וטקסט בעזרת האתר הויזואלי הזה.

גם בספרייה ניכרה השפעת האייפד, ממקום בו התלמידים נהגו "להסתובב" למקום כינוס תלמידים לטובת למידה משותפת ומרכז יצירה אינטראקטיבי. נמצא שיש לשנות את מבנה הספרייה בהתאם לצרכים החדשים של התלמידים: אזור המוגדר למשחק ולמידה משותפת ואזור ללמידה בדרך ה"מסורתית". במושגים של ספרי ספריה, לתלמידים רבים היכולת לבנות ספריות משלהם על מכשיר האייפד. על הספרייה לתת גישה למאגרים נוספים ולעזור למתקשים להקים ספריות במכשיר.

קישור 1

קישור 2

מאגרי מידע כמו EBSCO ו Gale פיתחו אפליקציות לאייפד ובכך מאפשרים לתלמידים גישה ישירה למאגרים.

נושא חשוב אשר נבחן בניסוי היה רמת הסחת הדעת. כמחצית מהתלמידים ציינו שהם מוסחים בקלות בבית הספר ועוד יותר מזה בביתם. השימוש באייפד בבית ובבית הספר, אפשרה להם ללמוד לנהל את הסחות הדעת ולהתייחס למכשיר ככלי ללמידה. לתת לתלמידים את היכולת לגשת למידע 24/7 זה דבר נהדר, אבל לתת להם את היכולת לנהל את הסחת הדעת לנצל את אותם כלים ללמידה הוא משמעותי עוד יותר.

המחיר, האייפד מסתבר חוסך בעלויות ופירוט מדויק אפשר למצוא בקישור: ובו מדמים את האייפד לאולר שווייצרי מרובה הפונקציות. מלבד העלות הכספית, נמצא שהאייפד חוסך זמן יקר של המורה ומשפר את זרימת העבודה ברחבי בית הספר.

בבית הספר המשכו את הפעילות גם מחוץ לשעות הלימודים במפגשים חודשיים בין מורים ותלמידים בשיתוף ידע, הרצאות וסדנאות. בנוסף, הקימו סדנאות להורים ולמורים והרחיבו את הפיילוט לשכבות גיל נוספות. כנראה וסוד הקסם של המכשיר הוא שיתוף הפעולה והלמידה. נוצרה כאן הזדמנות ובה כל הגורמים , מורים ותלמידים, נמצאים בשלב למידה אם זה שימוש באייפד או בנייה מחודשת של תכנית לימודים מותאמת טכנולוגיה. אמנם המכשיר עצמו הוא אישי אך הלמידה עצמה היא קולקטיבית ומצריכה משובים ממורים ותלמידים כאחד.

רשימת אתרים בנושא :אייפד בחינוך iPad in education:

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya