התכנית הארצית ללימודי אנגלית במכללות לחינוך: מה השתנה ?

 

נוסח המאמר המלא : ראה קובץ מצורף מצד שמאל .

מטרת מאמר זה היא להצביע על המגבלות של התכנית הארצית ללימודי האנגלית במכללות לחינוך, במיוחד בכל הנוגע להיעדר רציונל תאורטי ומחקרי הולם, ולהציע תכנית חלופית   המאופיינת ברציונל כזה והרלוונטית לצורכיהם האקדמיים של הלומדים. מוצע כי תכנית ההוראה החלופית  תכלול בעיקר את הנושאים הבאים:

1.       הוראה מפורשת של אסטרטגיות קוגניטיביות ומטא-קוגניטיביות הנדרשות לביצוע מטלות הקריאה (באנגלית ובעברית) והכתיבה (בעברית) של טקסטים אקדמיים

2.       אפיונים של הטקסט האקדמי.

גישה חינוכית עדכנית ללימודי האנגלית במכללות לחינוך תבוא לידי ביטוי גם בדרכי הוראה הולמות כמו  חונכות  קוגניטיבית, שהיא הוראה הממקמת   את הלומדים בסיטואציות אותנטיות של למידה   ובדרכי הערכה העולות בקנה אחד עם תכנית זו . 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya