השפעות של הדמיות מחשב בחינוך במדעים על הלמידה

מאת: Nico Rutten

Rutten, Nico; van Joolingen, Wouter R.; van der Veen, Jan T. " The Learning Effects of Computer Simulations in Science Education", Computers & Education, v58 n1 p136-153 Jan 2012.


מאמר זה סוקר מחקר ניסויי למחצה שנערך בעשור האחרון לגבי ההשפעות של הדמיות מחשב בלימודי מדעים על הלמידה.
המוקד הוא בשתי שאלות מחקר: כיצד השימוש בהדמיות מחשב יכול לחזק את החינוך המסורתי, והאם השימוש בהדמיות מחשב הוא הטוב ביותר כדי לשפר את תהליכי הלמידה ותוצאותיהם.

המחברים מדווחים על מחקרים שחקרו את הדמיות המחשב כתחליף או כהעשרה להוראה המסורתית. במיוחד, המחברים שוקלים את ההשפעות של וריאציות באופן שבו מדמיינים את המידע, באופן שבו ניתנת התמיכה בלמידה, וכיצד הדמיות המחשב מוטמעות בשיעור.

הספרות שנסקרה מספקת הוכחה מוצקה לכך שהדמיות מחשב יכולות לחזק את ההוראה המסורתית, בייחוד ככל שזה נוגע לפעילויות במעבדה. אולם במהלך רוב המחקר הזה לגבי השימוש בהדמיות מחשב, החוקרים לא לקחו בחשבון את ההשפעה האפשרית של תמיכה מצד המורה, מהלך השיעור, והמקום שיש להדמיית מחשב בתכנית הלימודים.


קישור לתקציר המאמר במאגר ERIC

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya