השימוש בתלקיט מתוקשב בבתי ספר בחו"ל

E-Portfolios Evolve Thanks to Web 2.0 Tools

אחרי התעוררות רבתי לפני כעשור בארץ הוא נדחק בשנים האחרונות הצידה אך בחו"ל הוא פורח, הכוונה לשימוש בתלקיט מתוקשב כחלק מעבודות של תלמידים וסטודנטים. מדיווחים וממחקרים שמגיעים אלינו נראה כי השימוש בכלי הערכה מתוקשבים של תלקיט ( פורטפוליו ממוחשב) זוכה במערכות חינוך בחו"ל , בעיקר תודות להשפעת טכנולוגיות Web 2.0. המאמר הנוכחי מתאר יישומים מתוקשבים שונים של תלקיט בביה"ס , כך למשל בכיתה ג' וד' של המורה Rob Van Noo לומדים התלמידים לאסוף מידע ולהבנות מידע לתוך התלקיט שלהם באמצעות כלי מתוקשב הנקרא EverNote .

התפיסה העקרונית של שימוש בתקליט מתוקשב אינה חדשה במערכות חינוך , אך הטכנולוגיות החדשות של Web 2.0 הגבירו את מעורבות הלומדים בתהליך ההערכה ואיסוף המידע. במאמר הנוכחי רשימה של כלים מתוקשבים באנגלית שניתן לעשות בהם שימוש בביה"ס להפעלת תלמידים במטלות אינטרנט מבוססות תלקיט מתוקשב

מעבר לרשימה הזו, אנו במערכת פורטל מס"ע ממליצים גם כל כלי מתוקשב בשם Zoho Notebook שהוא יעיל מאד וידידותי מאד. היתרון של Zoho הוא האינטגרציה של מספר גדול של אפליקציות אשר יכולות לתקשר ביניהן והיכולת של האפליקציות להיות בשיתוף (קריאה, עריכה וכו') על ידי מספר גורמים.

כלי מתוקשב מומלץ נוסף לבניית תלקיט  ע"י תלמידים או סטודנטים , תוך התבססות על איסוף מידע וארגונו הוא Conntoea

המאמר המקורי באנגלית:
E-Portfolios Evolve Thanks to Web 2.0 Tools

 



    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya