האבולוציה של ה-MOOC's: מ-MOOC ל-SOOC
שיר (בוים) שוורץ עוסקת בפוסט שלה בנושא ה-massively-open online courses) MOOC's) ומערכת ההשכלה הגבוהה. היא מציינת כי: "מספר פרשנים חינוכיים מדברים לאחרונה על גלגול חדש של ה- MOOC's ומצביעים על מושגים חדשים בזירה. אחד מהם הוא ה-SOOC's [כלומר,] (small open online course או selectively open online course). ה-SOOC's מציעים אלטרנטיבה בגרסה מוקפדת יותר של ה-MOOC's: הרעיון הוא לייצר מנגנון סלקציה לקורסים, בדמות דרישות סף כתנאי קבלה לקורס".
"הדרישות יכולות להיות בדיקת מיומנויות נדרשות לקורס (למשל מבחן קבלה של מיומנויות ספציפיות), הצגת תעודות אקדמיות רלוונטיות, חברות/השתתפות בתכנית רלוונטית או במקום עבודה רלוונטי לתכני הקורס וכו'. סלקציה כזו יכולה להוביל לקבוצת לומדים הומוגנית יותר, שתיהנה מלמידת עמיתים אפקטיבית, ואף תוכל להגדיל את אחוזי המסיימים בקורס. מנגנון זה יכול גם לסייע בתיאום הציפיות מול הלומדים, שיבינו את הדרישות המצופות מהם ויבחנו האם באמת יוכלו לעמוד בהן בטרם ההרשמה".