בלמידה באמצעות מחשבים ניידים יש הבדל משמעותי בין השנה הראשונה ובין השנה השנייה להתנסות בכיתה
מאת: Mark Warschauer , Douglas Grimes
מילות מפתח:
חקר מקרה
חקרי מקרה
מחקר בחינוך
מחשבים ניידים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
תלמידים
מקור וקרדיט :
Grimes, Douglas; Warschauer, Mark. Journal of Educational Computing Research v. 38 no. 3 (2008) p. 305-32
המחקר הנוכחי בדק את היישום של תוכנית תקשוב חינוכית מתקדמת ללמידה של תלמידים עם מחשבים ניידים ( לכל תלמיד בכיתה יש מחשב נייד משלו) בשלושה בתי ספר שונים בקליפורניה. התכנית המתוקשבת בוצעה בביה"ס שש-שנתי גדול בקליפורניה ( בדגש על חט"ב ) אשר רבים מתלמידיו ממוצא היספאני, בביה"ס תיכון אחר ( בדגש על חט"ב ) אשר תלמידיו היו בחלקם ממוצא אסייתי ובבית ספר יסודי אשר מפעיל מסגרת למידה לילדים מחוננים.
שיטת המחקר התבססה על ראיונות , תצפיות , שאלונים וניתוח עבודות התלמידים . ממצאי המחקר מלמדים כי תכנית התקשוב ללמידה באמצעות מחשבים ניידים קידמה משמעותית את תהליכי למידת עיבוד המידע והכתיבה . עם זאת , ניתוח הממצאים בתחומי הוראת האנגלית והמתמטיקה גילו כי התלמידים שלמדו עם מחשבים ניידים לא עברו בהישגיהם בשנה הראשונה את התלמידים שלמדו ללא מחשבים ניידים. אבל בשנה השנייה היו הישגיהם של תלמידי המחשבים הניידים טובים לא פחות מאשר התלמידים שללמדו בלי מחשבים ניידים (Grimes, Douglas; Warschauer, Mark ) .
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya