אתגרים בהערכת עמיתים בקורס מקוון
אתגרים למרצה
• הכנת הקורס
• היבט טכנולוגי - דרך תקשורת
• בחירת עמיתים
• קביעת קריטריונים לבדיקה ראשונה
• בדיקת משוב של עמיתים
• מעקב אחרי איכות
• למי יש גישה למה?
• "פרסום" עבודות סופיות
• מתן משוב וציונים
• ארגון נתונים ( ציונים וכו')
אתגרים לתלמיד
• תכנון הזמן (בקורס מקוון)
• עמידה במועדי הגשה
• "פרסום" עבודה במקום ציבורי
הכנת הקורס
• הכנה מראש
– דמיון ושוני מקורס רגיל: גמישות בשינויים?
– טקסטים
– דרך עבודה עם עמיתים
– דרך הערכה לכל מרכיב (מחוונים, checklists וכו')
– העברת הציונים
– ID par excellence
תקשורת ליחיד ולקבוצה וביניהם
• פתיחתlistserv לכל הקבוצה להודעות כלליות
• כתובת דוא"ל אישי לכל משתמש (בעיות רגילות...)
• שליחת הודעה שהעבודה הגיעה והיא קריאה
• שליחת הודעות בין המשתתפים עם עותק למרצה
בחירת עמיתים
• איזון בין רצונות התלמידים (חברים) לבין יכולתם לתת משוב יעיל
• פתרון ביניים:
– בפעם הראשונה – בחירת התלמידים
– בפעמים נוספות – סידור על ידי המרצה
בדיקת עמיתים
• אתגרים המתייחסים ל:
– תוכן הבדיקה: קריטריונים
– איכות המשוב
– מספר הבודקים
– יכולת העמית להשתמש במשוב
– עמידת העמית במועדי הגשה
טיפים לבדיקת עמיתים
• בניית טופס משוב
• תגובה אישית על איכות המשוב
• תגובה לקבוצה על בעיות חוזרות (בדוא"ל ובאתר)
• למידה (מהירה J) על תלמידים טובים יותר וטובים פחות לסידור בדיקת העמיתים הבאה
מסקנות
• הכול צריך להיות מוכן מראש – תוכן, דרכי עבודה עם עמיתים, דרכי התכתבות, דרכי הערכה, דרכי תקשורת, ארגון מחשב
• טיוטה – "ציבורי"; תוצר - פרטי
• הודעות יוצאות דופן – גם בדוא"ל וגם באתר
• בניית קהילת לומדים - הרגשת אחריות לעמית
• הערכת עמיתים – עזרה והתערבות המרצה במקומות הנחוצים
• ארגון המחשב האישי: תיקייה לכל תלמיד