"אפקט חופשת הקיץ" מזיק יותר לתלמידים מבתים מוחלשים
Viadero, D. (1994). 'Summer effect' takes a greater toll on disadvantaged students. Teacher Magazine, 6, 20-21
כל הילדים רוצים חופש גדול, אבל האם זה גם מה שהם צריכים? התשובה היא: תלוי באילו תלמידים מדובר. סקירת ספרות זו מעלה כי אף שקצב ההתקדמות של כל התלמידים מואט בחופשת הקיץ, "אפקט הקיץ" השלילי הוא הגדול ביותר בקרב תלמידים מבתים מוחלשים. ילדים מבתים חזקים צוברים הישגים לימודיים גם במהלך החופשה, בעוד שבני גילם נותרים מאחור. לפיכך הפער בין ילדים מקבוצות אוכלוסייה שונות רק גדל בזמן החופשה. קשה לקבוע בוודאות מהי הסיבה לכך, אבל נראה כי הדברים קשורים בריבוי פעילויות קיץ (חוגים וקייטנות) ובאופן גידול ילדים המעודד עצמאות בקרב האוכלוסיות החזקות יותר. פתרון אפשרי לכך הוא ויתור על החופש הגדול והקמת בתי ספר שפעילים לאורך כל השנה (year round schooling).
לקריאה נוספת
עשר דרכים יצירתיות כדי לאפשר לתלמידים חופשת קיץ טובה יותר
חקר מקרה של הורים לתלמידי יסודי כסוכני קריאה בקיץ: עידוד קפיצת למידה בקיץ ושימור הקיים
אהבתי מאוד. מחפש עוד מאמרים בנושא של תקופת זמן החופש הגדול בארץ לעומת מקומות אחרים בעולם, ואיך זה משפיע על הלמידה והתלמידים.