איך הופכים מבחן מ"אירוע מעריך" ל"אירוע מלמד?"

אנו עוסקים רבות בדיון על מה בחינות מודדות, ונוטים לשכוח שמבחן הוא קודם כל אירוע מלמד ממדרגה ראשונה. בזמן מבחן הלומד נדרש לשלוף תוכן באווירה מאתגרת וזו כשלעצמה גורמת לו לזכור אותו טוב יותר.

בבלוג של הניו-יורק טיימס פורסמו המלצות כיצד להגביר שימוש במבחן לצרכי למידה. החל מעידוד הלומד לבחון את עצמו ולהשתתף ב"מיני מבחני ביניים" לאורך כל תהליך הלמידה, דרך הקטנת תחושת הלחץ בזמן המבחן ועד מיסוד מפגשי "פתרון מבחן" מיד לאחריו על מנת ללמוד הלאה.

קישור למאמרון באנגלית

מקור וקרדיט: אתר חברת מתודיקה

ראו גם:

שימוש בפרקטיקת אחזור מידע ובמיומנויות מטה-קוגניטיביות כדי לשפר את למידת התוכן

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya