תפקיד מורי המורים למתמטיקה במאבק בשינויי האקלים ובאתגרים גלובליים נוספים

Coles, A. and Helliwell, T. (2023) ‘The role of mathematics teacher educators in preparing teachers of mathematics to respond to global challenges within their classrooms’. London Review of Education, 21 (1), 2. DOI: https://doi.org/10.14324/LRE.21.1.02

הדו"ח האחרון של הוועדה הבין-ממשלתית לשינויי אקלים מגדיר את הנזק ההרסני שנגרם מהחימום העולמי המאיים על האפשרות של "עתיד בר-קיימא לכולם". מתמטיקה מעורבת עמוקות בשינויי האקלים ובנושאים גלובליים אחרים, למשל, באופן שבו מתקשרים ומעצבים אירועים. למודלים של אקלים, זיהום, התפשטות וירוסים וכלכלה יש השפעות בעולם האמיתי, ומתמטיקה מעורבת גם ביצירת אתגרים גלובליים העומדים בפני האנושות.

עם זאת, ניתן להשתמש במתמטיקה למטרות לא צודקות. כך למשל, מודלים מתמטיים של הכלכלה, אשר אינם מייחסים ערך לחומרים לפני מיצוים, מקלים על ניצול משאבים ודלדול של סביבות אשר קיימו קהילות היסטוריות. מאמר זה עוסק בשאלה מה תפקידה של הכשרת מורים למתמטיקה, ובפרט, מה יכולים לעשות מורי מורים למתמטיקה כדי לתמוך במורים המעוניינים להגיב לאתגרים גלובליים, ולעוולות הנלוות אליהם, במסגרת שיעורי המתמטיקה שהם מעבירים בכיתות?

מחברי המאמר מעודדים מורים לטפל בבעיות גלובליות בכיתותיהם. הם מציעים להם להפוך עבודה מדעית על שינויי אקלים למשימות בכיתה. לדעתם, על מורי המתמטיקה לעורר ספק שיטתי בהנחות שאפשרו את משבר האקלים ואת תוצאותיו ההרסניות.

למאמר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא הגנת הסביבה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya