SCHOM, מכשיר לתקשורת וללמידה מקוונת שיתופית

Berjon, Roberto; Beato, Encarnacion; Mateos, Montserrat; Fermoso, Ana Maria. "SCHOM. A tool for communication and collaborative e-learning", Computers in Human Behavior, Oct2015 Part B, Vol. 51, p1163-1171.

במאמר זה המחברים מציגים את SCHOM (ראשי תיבות של SCHOlar Messaging – שליחת הודעות אלקטרוניות בין אנשי הסגל). הם פיתחו כלי זה לצורך תקשורת ולמידה מקוונת שיתופית בסביבות אלקטרוניות ואלחוטיות.

המכשיר SCHOM, שהוא תוכנה המשמשת כשירות, נמצא על ענן ומאפשר העברת מידע בין החברים בדומיין הפנים-אקדמי ו/או בין-אקדמי.

ניתן להשתמש ב- SCHOM בערוצי תקשורת שונים כגון: דואר אלקטרוני, תוכנה להעברת מסרים מיידים, צ'טים, קבוצות דיון (discussion boards) ופלטפורמת המיקרו-בלוגינג (microblogging). כמו כן, כלי זה תומך במכשירים שונים: טלפונים חכמים, טאבלטים או מחשבים.

אחד מהיתרונות העיקריים של כלי זה הוא באנונימיות הדיגיטלית. לדוגמא, משתמש אחד יכול לשלוח הודעה למשתמש אחר המכיר אותו. אך אותו משתמש לא יידע דרך איזה ערוץ תקשורת נשלחה ההודעה. כל משתמש בוחר את הערוצים שבהם הוא רוצה להשתמש כדי לקבל הודעות.

משתמשים רשומים במערכת מאורגנים בקבוצות (או ביחידות ארגוניות) על ידי יצירת יחסים כלשהם. קבוצות בתורן יכולות להיות מקוננות כדי לבנות מבנים היררכיים שיכולים לעורר סביבות עבודה אמיתיות, לדוגמא, איש סגל עם הסטודנטים בקורסים שהוא מלמד. כל חבר בקבוצה יכול גם לקבל מסרים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

טכנולוגיות חדשות – הזדמנויות אמיתיות ליצירה ועדכון עבור הסטודנטים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya