OCEP – מערכת מתודולוגית להערכת קורסים מקוונים בחינוך
מקור:
Course Evaluation Project is Model For Content Assessment," Distance Education Report; 10(6), p7-8.
פרויקט OCEP הוא מערכת מתודולוגית להערכת קורסים מקוונים בחינוך. מערכת OCEP פותחה על ידי Monterey Institute foTechnology and Education. מודל ההערכה של OCEP פותח על ידי המכון למחקר חינוכי Monterey Institute for Technology and Education בקליפורניה והפך להיות נדבך חשוב בהערכת קורסים מקוונים בארה"ב ובמדינות אחרות. שיטת ההערכה המקוונת של OCEP מבוססת על מדידת הקורס המקוון ב-8 קטגוריות עיקריות. כל שנה נבדקים באופן מתודולוגי מחדש הקריטריונים שלהם להערכת הקורסים המקוונים ומשקלם. נכון לפברואר 2005 הקטגוריות העיקריות להערכה של קורס מקוון הן: מפתחי הקורס המקוון, השיוך הארגוני ומודל הפצה שלו, מומחיות, ידע אקדמאי עומק הנושא והתכנים, ממשק משתמש ודרכי ניווט בכל מסלולי הקורס, המימדים הפדגוגיים של הקורס ותפיסות היסוד שלו כפי שמתבטאות במהלך הקורס, ארגון ומבנה של חומרי העזר ללומדים וההנחיות למרצים, כלי משוב ואינטראקציה בקורס, שיטת ההפעלה וארגון הקורס המקוון מבחינה טכנולוגית, המשובים של הלומדים ועמדות מפתחי הקורס.
ניתן לראות דוגמאות של דוחות הערכה באתר הפרויקט באינטרנט.
מקורות מידע אחרים על הערכת קורסים מקוונים
הקריטריונים של NEA להערכת קורסים מקוונים
Checklist for Evaluating Online Courses
המודל של Clive Shepherd להערכת קורסים מקוונים
המודל של Steve Hick להערכת קורס מקוון בקנדה