מורים של תלמידים מחוננים: מסוגלות עצמית והוראת מיומנויות חשיבה מסדר גבוה ותכנים פדגוגיים טכנולוגיים

Vidergor, H. (2023). Teachers of gifted students: Teaching knowledge of HOTS, technological pedagogical content knowledge and Self-Efficacy. Multi Colors: An International Journal of Educational Research and Theory, 3, 2, 17-33

המסקנה העיקרית של המחקר היא שמורים לתלמידים מחוננים זקוקים לתמיכה בפיתוח ידע כיצד ליישם מיומנויות חשיבה מסדר גבוה ותכנים פדגוגיים טכנולוגיים לשיפור הוראתם בתכניות לתלמידים מחוננים.

שנית, מורים של תלמידים מחוננים, כמו גם מורים של תלמידים רגילים, שהשתתפו בהשתלמות מקצועית דיווחו על עלייה בידע בהוראת מיומנויות חשיבה מסדר גבוה. מורים של תלמידים רגילים דיווחו גם על שיפור בידע הטכנולוגי-פדגוגי שלהם, כלומר הם הצליחו לשלב ולהשתמש בטכנולוגיה בכיתותיהם בדרכים משמעותיות לטובת תלמידיהם.

שלישית, יש להציע יותר הזדמנויות של תוכניות השתלמות מקצועית למורים. תוכניות אלה יכולות להיות מועברות פנים אל פנים או באינטרנט, צריכות להימשך זמן רב יותר כדי לשפר את היישום הידע שמועבר בהן, וצריכות לכלול ייעוץ המשך כדי ליצור אפקט ארוך שנים. השתלמות מורים שנמשכת שנה מלאה עשויה לסייע למורים של תלמידים מחוננים ורגילים להשיג ידע רב יותר הן בהוראת חשיבה והן ביישום טכנולוגיה בדרכים משמעותיות, ובסופו של דבר להגביר את המסוגלות העצמית הכללית שלהם.

למאמר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא תלמידים מחוננים

 

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya