MOOCs: ניתוח מחקר שיטתי של הספרות בנושא שפורסמה בשנים 2008-2012

Liyanagunawardena, Tharindu Rekha, Andrew Alexandar Adams, and Shirley Ann Williams. "MOOCs: A Systematic Study of the Published Literature 2008-2012." International Review Of Research In Open & Distance Learning 14, no. 3 (July 2013): 202-227.


קורסים מקוונים מסוג MOOC הם התוספת העכשווית לטווח של אפשרויות הלמידה המקוונות.

משנת 2008, קורסים מקוונים מסוג MOOC מנוהלים על ידי מגוון של אוניברסיטאות ציבוריות ואוניברסיטאות יוקרתיות, בייחוד בצפון אמריקה.

מאמר זה מציג סקירה שיטתית של הספרות שפורסמה בנושא MOOC בשנים 2008-2012: ארבעים וחמישה מאמרים הכוללים הערכת עמיתים מזוהים בכתבי עת, בחיפושים במסדי נתונים, בחיפושים ברשת, ומשרשור ממקורות ידועים כדי ליצור את הבסיס לסקירה זו.

סקירה זו מקטלגת את הספרות לשמונה תחומים שונים של עניין, הקדמה, מושגים, חקר מקרים, תיאוריה חינוכית, טכנולוגיה, התמקדות במשתתפים, התמקדות בספק, ונושאים אחרים, תוך שהיא מספקת גם ניתוח כמותי של פרסומים לפי סוג הפרסום, שנת הפרסום, ומחברים.

מסקנות

הקורסים המקוונים מסוג MOOC יוצרים עניין נרחב כסוכן שינוי בהשכלה הגבוהה, וספרות המחקר הכוללת הערכת עמיתים לגביהם הולכת וגדלה אך עדיין מוגבלת.

מאמרים רבים שהתפרסמו עד היום דנים בהוכחה האמפירית מחקר מקרים, בהשפעה על מבנה ההשכלה הגבוהה, או בתיאוריה החינוכית הקשורה לקורסים מסוג MOOC.

בעוד שקיים מחקר לגבי פרספקטיבת הלומד, פרספקטיבת המנחה או ההיבטים הטכנולוגיים לא נחקרו בהרחבה.

הקורסים מסוג MOOC יוצרים גודש יתר של נתונים בצורה דיגיטלית עבור החוקרים שמתעניינים. אולם נפח זה מגביל עד כה את החוקרים לניתוח חלק קטנטן בלבד של הנתונים הזמינים, תוך הגבלת הבנתנו לגבי קורסים מסוג MOOC.

בנוסף, עדיין לא נחקרו ההיבטים האתיים של שימוש בנתונים שנוצרו על ידי משתתפים בקורסים מסוג MOOC.

קישור למאמר באנגלית


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya