מלמידת מורות לביצועי הוראה: מורות חדשות בסביבות הוראה מגוונות

הספר מלמידת מורות לביצועי הוראה: מורות חדשות בסביבות הוראה מגוונות מספק מבט מגוון ומרתק מהשדה על האופן שבו מתרחשת בפועל למידת המורה בשנות ההוראה הראשונות, על ערוצי הלמידה, הדמויות המשפיעות והמכשולים העומדים בפני הלמידה. הקובץ מציג מידע ראשון מסוגו על הקשר בין דרכי הלמידה המקצועית בשנות ההוראה הראשונות של המורה ובין ביצועי ההוראה שלה בפועל, כפי שהעריכו אותם מנהלי בתי ספר ומעריכים חיצוניים.

לקניית עותק מודפס או מקוון של הספר

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא הדרכת מורים מתחילים

הספר מספק תשובות מבוססות מחקר למגוון שאלות, כגון:

  1. מדוע מורות חדשות מצהירות כי הן מעדיפות ללמוד על אודות ההוראה מעמיתים, אך מדווחות בפועל בשיעור גבוה על למידה עצמאית ואף מסתגרת?
  2. האם למידה מעמיתים או דווקא למידה עצמאית מובילה לאיכות הוראה גבוהה יותר, על פי הערכות המנהלים והערכות המורות את עצמן?
  3. כיצד משפיעה הסביבה הבית-ספרית על דפוס הלמידה המקצועית של המורה?

שילוב ייחודי של נתונים כמותיים ממאות מורים ומורות מבתי ספר ממלכתיים ופרטיים, שתלמידיהם יהודים, ערבים ודרוזים, ושל הערכות מנהלים, ראיונות עומק ותצפיות סיפק בסיס לניתוחים מורכבים וייחודיים היוצרים תמונת מצב עשירה ומעלים תובנות בעלות ערך לתאוריה ולשדה.

פרופ' לילי אורלנד-ברק היא פרופסור מן המניין בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. תחומי התמחותה הם חקר תהליך לימוד ההוראה, חקר ההדרכה והתפתחות מקצועית של מורים. היא כיהנה כדקן הפקולטה לחינוך ולאחר מכן כדקן לימודים מתקדמים באוניברסיטה חיפה. בעברה הייתה מורה, מדריכה ומפתחת תוכניות לימודים.

ד"ר צפריר גולדברג הוא מרצה בכיר בחוג למדעי הלמידה וההוראה באוניברסיטת חיפה. תחום התמחותו הוא חקר הקשרים בין למידה, הוראה וזהות. במקביל למחקר בתחום הלמידה, ההוראה והכשרת המורים, גולדברג עוסק בפועל בהכשרה להוראה וניהל את מסלולי ההכשרה להוראה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בעברו היה מורה ומפתח תוכניות לימודים.

 

 

 

 

 

 

 


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    לדעתי אפשר ללמוד מעמיתים אבל יש אפשרות ללמידה עצמאית. אני חושבת שלכל מורה יש את האופי שלו והאישיות שלו שמתבטאת בגישת הלימוד שלו בכיתה. בנוסף לכך, אני מאוד ממליצה להשתתף בתוכניות לשיפור פדגוגי כדי שהמורה יכשיר גישות למידה חדשות שתשפר את גישות הלימוד שלו. יש לזכור תמיד שלהיות מורה זה תהליך וזה לגיטימי מאוד שהתהליך קשה, אז צריך השקעה וסבלנות.

    פורסמה ב 16/05/2024 ע״י שהד מטר
    מה דעתך?
yyya