האפליקציות החינוכיות הבולטות ביותר ב-2023

בכוחן של אפליקציות חינוכיות לסייע לתלמידים, מורים, מנהלים, סטודנטים ומרצים בלמידה, בהוראה, בניהול מערכתי, בפיתוח מקצועי ובקידום קריירה. הפלטפורמות המקוונות והבינה המלאכותית פורצות לשדות החינוך והחברה, ונראה כי מערכת החינוך יכולה, ואולי אף מחויבת להיעזר בהן. לשם כך, פורטל מס"ע מציג את האפליקציות החינוכיות השימושיות והפופולאריות ביותר כיום בעולם:

1) Khan Academy – אקדמיית קהאן היא ארגון אקדמי מקוון וחינמי הפועל בעיקר באנגלית מציע מגוון רחב של הרצאות, סרטוני וידיאו ותרגולים אינטראקטיביים במתמטיקה, מדעים, כלכלה, מדעי המחשב, מדעי החברה ועוד. תוכניות הלימודים של אקדמיית קהאן עשירות במסלולי לימוד, קורסים, שיעורים, תכנים, חומרים ואף חידונים. ישנה גם תת-אפליקציה בשם Khan Academy Kids אשר מיועדת לגילאי 8-2 ומציעה תכנים פדגוגיים, שיעורים, סיפורים, משחקים ואפילו פעילויות לחופש הגדול.

2) Udemy – פלטפורמה ללמידה והוראה מקוונת בשלל שפות, כולל עברית, אשר מכילה ממשק נוח לפיתוח ותכנות של שיעורים וקורסים מקוונים. Udemy מציעה מגוון של קורסים בתשלום הכוללים סילבוס ומטלות להגשה – וכל אדם יכול להציע קורס ב-Udemy. רב הקוליות הזו (כ-130,000 קורסים שונים) עלולה לפגום באיכות הקורסים המוצעים, אך גם לכלול תחומים חדשניים ולהניב רעיונות פורצי-דרך. רוב האופציות הן בתשלום, אך יש גם קורסים חינמיים.

3) Coursera – ספק שירותי למידה מקוונת אשר נוסד בארה"ב ב-2012 ועובד עם שלל אוניברסיטאות, מוסדות חינוכיים ואקדמיים וחברות פרטיות ברחבי העולם. קורסרה פועלת בעיקר באנגלית, אך גם בשפות נוספת, כולל עברית. קורסים שבועיים אשר מתקיימים אחת לשבוע למשך 12-10 שבועות וכוללים בחנים, תרגולים, מטלות, ציונים, תוכניות העשרה ולעיתים עבודת-גמר – ללא מגבלות זמן או מקום. הקורסים פתוחים לשומעים חופשיים, אבל סטודנטים המבקשים לקבל נקודות זכות במוסד האקדמי או לקבל תעודה, נדרשים לשלם דמי הרשמה. גם אפליקציית EdXדומה בסגנונה ל-Coursera.

4) Zoom – כידוע לכול, זום היא תוכנה של ועידות ושיחות וידיאו רבות-משתתפים שפרצה לתודעת ההמונים וזינקה לממדי שימוש אדירים במהלך משבר הקורונה. כיום היא עדיין נחשבת לפלטפורמה המובילה לכנסים מקוונים, למידה מרחוק וכיתות וירטואליות.

5) Seesaw – יישום חינוכי אשר משמש כפלטפורמה נוחה לתקשורת רב-קבוצתית בין מורים, תלמידים ומורים. היישום פועל באנגלית, אך קיים ממשק אשר מציע שירותים בסיסיים בשפות נוספות, ובכלל זה עברית. בנוסף לטקסט כתוב, היישום מאפשר להקליט, לתעד, לשתף מטלות ומצגות, לבצע מעקב אחר התקדמות התלמידים, לשתף רשימות ציוד ומלאי, לתרגם מידע לשפות אחרות, לשלוח ציונים, להעניק תעודות גמר ועוד. כל זאת, עם נגישות לקטלוג המידע המקוון של ספריית בית הספר וחלוקה לקבוצות בתוך רשימת המשתתפים.

6) Kahoot! – יישום לימודי-משחקי חינמי המספק פלטפורמה אינטראקטיבית, שיתופית וססגונית ליצירת חידונים לימודיים בשלל שפות, אך לא בעברית. מורים יכולים להשתמש ביישום הן בלמידה מקוונת והן בכיתתית. מנוי הפרימיום (בתשלום) של Kahoot! כולל גם ספריית תמונות, משאלים, פאזלים, שאלות פתוחות ורקעים ודמויות נוספות.

7) Quizlet – אפליקציה חינמית זו מיועדת לסייע בלמידת מתמטיקה, מדעים, היסטוריה, מדעי החברה ועוד. מתוך שאיפה להפוך את הלמידה לחווייתית ומהנה, הלימודים נערכים במסגרת של משחקי זיכרון ושינון מידע, חידונים, משחקי מחשב ומדריכונים. הממשק עצמו באנגלית, אך מאפשר ליצור תכנים עבריים.

8) Prodigy – יישום באנגלית ללמידת חשבון לתלמידי יסודי וחטיבת ביניים אשר מעוניינים לשפר את האוריינות המתמטית באמצעות למידה משחקית באיכות גבוהה וגרפיקה מתקדמת ועלילה הרפתקנית.

9) Brilliant – אפליקציה לימודית חינמית באנגלית שנוסדה בארה"ב ב-2012 ומתמקדת בתחומי המתמטיקה, המדעים ומדעי המחשב אשר מיועדת לתלמידי תיכון וסטודנטים לתואר ראשון. היא כוללות טיפים ללמידה, הסברים מפורטים, קורסי העשרה, תחרויות מקוונות. היא מכסה נושאים כמו לוגיקה, דידקטיקה, אלגברה, חשיבה מתמטית, גאומטריה, סטטיסטיקה, הסתברות ועוד.

10) Photomath –אפליקציה זו זמינה ב-32 שפות, כולל עברית, ונועדה לפשט ולהקל על תלמידי מתמטיקה בנושאים כמו: מספרים, כמויות, פונקציות, אלגברה, טריגונומטריה, זוויות ובעיות חישוביות. המשתמש יכול לצלם מדף או מצג מחשב או לבצע צילום מסך והאפליקציה פותרת תרגילים בכוחות עצמה, מציגה את דרכי הפתרון האפשריות ומפרטת על כל צעד וצעד. יישום פופולרי נוסף ללמידת ותרגול מתמטיקה הינו: DragonBox.

11) BrainPOP – אתר אינטרנטי חינוכי-פדגוגי שמכיל מעלאלף סרטוני אנימציה לימודיים לתלמידי גן חובה עד י"ב. האתר מנפיש ומנגיש נושאים מורכבים ממקצועות המדעים, הגאוגרפיה, המתמטיקה, הטכנולוגיה, ההנדסה והחברה וכולל חידונים, חומרי קריאה ולימוד, מערכי שיעור למורים ועוד. להלן האתר בעברית.

בנוסף, ישנן אפליקציות ייעודיות ופופולריות נוספות, כגון Perfect Ear ללמידת מוזיקה, Mimo ללמידת תכנות, Rosetta Stone ו- Duolingoללמידת שפות ו-Epic! שהיא ספריה דיגיטלית לילדים.

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא טכנולוגיה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya