האם מורים סבורים כי חומרי למידה קוריקולריים מאתגרים את תלמידיהם במידה הראויה

Sy Doan, Anna Shapiro (2023). Do Teachers Think Their Curriculum Materials Are Appropriately Challenging for Their Students? RAND CORPORATION

מחקר זה עוסק במידת השימוש בפועל בחומרי לימוד שהרשויות בארה"ב ממליצות עליהם ולעתים אף דורשות כי תלמידים ומורים ישתמשו בהם. מתברר כי בפועל כ-30% מהמורים שהשתתפו בסקר משאבי ההוראה סבורים כי החומרים המומלצים מאתגרים מדי עבור רוב תלמידיהם. דברים אלה נכונים במיוחד כאשר מדובר בבתי ספר ממעמד כלכלי נמוך, וכאשר מדובר במורים בעלי ניסיון מועט. מורים אלה גם נטו להשתמש בחומרי הלימוד הרבה פחות ממורים אחרים.

עם זאת, מורים שדיווחו שהלמידה המקצועית שלהם עזרה להם להשתמש בחומרים שלהם כדי לענות על צורכי התלמידים, נטו פחות להתייחס לחומרים הנדרשים או המומלצים שלהם כמאתגרים מדי עבור התלמידים.

עבור מנהיגי חינוך שמקווים להשתמש בחומרי תוכנית לימודים כמנוף לשיפור ההוראה, אימוץ חומרים מותאמים לסטנדרטים הוא רק הצעד הראשון. עידוד מורים להשתמש בחומרים אלה באופן הולם נותר אתגר.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא חומרי למידה קוריקולריים

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya