Coaching במערכת החינוך מייעוץ לאימון , מהות, רלוונטיות ונחיצות

מאת: ד"ר אסתר אשכנזי

מהות יחסי הגומלין המתקיימים במסגרת בית הספר בין מורים, הורים ותלמידים, והשאלות הרלוונטיות לעתידו של התלמיד: כיצד מתמודד בית הספר בעידן הפוסט-מודרני עם האינטרסים, הצרכים וזוויות הראיה השונות של הצדדים השונים.

הוצאת אופוס 2011

הספרות בארץ ובעולם מתייחסת למעורבות ההורים כיוצרת שחיקה ומכבידה על עבודתם של המורים מעבר לשאר הבעיות בעבודת ההוראה עם תלמידים ובסביבת בית הספר. כל אלה פוגעים במוטיבציה של המורים, ובאמונתם ביכולתם להוביל את התלמידים ואת עצמם להצלחה. עם זאת, הספרות לא מרבה להיכנס לרבדים העמוקים של הנושא ולפענח את התהליכים המאפיינים את האינטראקציה שבין מורים להורים ובין מורים לתלמידים.

ספר זה עוסק במהות יחסי הגומלין ברבדים העמוקים המתקיימים במסגרת בית הספר בין הצדדים השונים, ובוחן את השאלות הרלוונטיות לעתידו של התלמיד: כיצד מתמודד בית הספר בעידן הפוסטמודרני עם האינטרסים, הצרכים וזוויות הראייה השונות של הצדדים השונים, וכיצד מבטיחה המערכת הבית ספרית שיעדי הלמידה הנקבעים בסיטואציה של מורה-תלמיד יביאו לידי ביטוי מאוזן ואפקטיבי את נקודות המבט של הצדדים השונים-מורים הורים וגם תלמידים.

הספר מציג את הגישה והמתודולוגיה האימונית-COACHING כפרדיגמה חדשה במערכת החינוך בעידן הפוסטמודרני. הוא מראה כיצד פרדיגמה זאת נותנת את המענה האפקטיבי ביותר להצלחת הצדדים במהלך המפגשים המתקיימים ביניהם, ומשווה אותה לגישה המסורתית, הרואה את המערכת הבית ספרית כארגון ייעוציי שבו מתקיימים יחסים בין יועץ לנועץ.


על המחברת:

ד"ר אסתר אשכנזי היא מרצה וחוקרת בתחום הסוציולוגיה של החינוך, ועוסקת בהכשרה ובהשתלמויות של אנשי חינוך. יועצת ארגונית ומנחת קבוצות, מאמנת בתחום האישי, החינוכי, והארגוני-ניהולי וסופרוויזורית. בעלת הסמכה- Master Coach Israel- E/M.C.I. בעלת ניסיון עשיר במערכת החינוך, בתפקידי- הוראה, ייעוץ, הדרכה וניהול.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya