BETT 2013 – מהפכת המובייל עדיין לא כאן
גיא לוי ממט"ח כתב סיכום מעניין ויעיל על כינוס BETT שהיה לאחרונה בלונדון . כותב גיא בפוסט המרתק שלו : " באופן יחסי יותר ויותר חברות בינלאומיות, נוכחות מעניינת למזרח אסיה: סין, קוריאה, סינגפור, שלא לומר הודו, " אבל הסיפור האמיתי של BETT השנה, לדעתי הצנועה, הוא הקושי הגדול במעבר לעולם ה-Any Device. לפני שנה, ב-BETT, חיפשתי את הטאבלטים שהוסתרו במגירות נעולות, השנה הם כבר הופיעו בכל מקום, אולם מרבית המציגים השתדלו "להתעלם" מקיומם. מדוע? כי עדיין אין תוכן איכותי על מכשירי המובייל, ולא רק שאין תוכן איכותי, אין כמעט תוכן."
למאמרון של גיא לוי בבלוג של מט"ח
ראה גם : המפתחים שזכו השנה בפרס בכינוס BETT
2013 Winners
אחד המוצרים שזכה בפרס : טאבלט ייעודי לחינוך ולכיתה
LearnPad™ wins BETT 2013 Best Digital Device
נקודות מבט נוספות על כינוס BETT בלונדון :
"החוויה המרכזית מכנס Bett השנה, הוא שהעולם מתקדם בקצב מהיר ביותר...לדוגמה "הכיתה ההפוכה" (שהתלמידים רואים בבית את שעור ביו-טיוב ולאחר מכן בכיתה עוסקים במפגש פעיל ובין אישי) לפני שנה הוזכרה התופעה במספרים קטנים (כלומר בשולי הכנס). השנה היא מופיעה כמעט "בכל פינה", בשנה אחת "הכיתה ההפוכה" הפכה מאוונגרד לתהליך שמסמל את השינוי שמתרחש בעולם ובמספרים גדולים מאוד...והדגש הוא שהשינוי הוא לא טכנולוגי, אלה הטכנולוגיה מאפשרת למורה להשתחרר מהעבודה הטכנית רוטינית (להעביר את החלק הזה ל"מכונה") ואז המחנכים יכולים להתמקד בעיקר - במפגש האישי עם התלמיד...הומניזציה של המפגש החינוכי...לשם העולם הולך...לפחות לדעתי."..
מקור וקרדיט : יעקב הכט
עוד נקודת תצפית :
BETT 2013 – new technologies for education
טרי פרידמן, מטובי מומחי התקשוב באנגליה, מדגיש במיוחד את ההתעניינות של אנשי חינוך ומקבלי החלטות בחינוך בתחומי הלמידה הניידת בכינוס BETT ומציין את המושב בנושא זה אשר אותו ניהל
The new realities of mobile learning: what school leaders need to know,
David Weston בהרצאתו בכינוס BETT
"הטכנולוגיה לא תוכל לממש עצמה במקום המורה" , למורים יש הרגלי עבודה מסוימים ויש לקחת זאת בחשבון בעת הטמעה של תקשוב חינוכי . שינוי רדיקלי מדי בתקשוב חינוכי לא יצליח אם לא יהיה מותאם להרגלי העבודה של המורים" .
עוד נקודת תצפית :
מורה מנורבגיה שביקרה בכינוס בלונדון :
Ann S. Michaelsen