6 לקחים מתכנית התקשוב ליישום מחשבים ניידים במדינת מיין בארה"ב – תכנית התקשוב הראשונה בעולם ליישום מחשבים ניידים בבתי ספר

תכנית התקשוב הלאומית במדינת מיין בארה"ב מבוססת על מחשבים ניידים בחטיבות ביניים והיא התכנית הפועלת כבר למעלה מ10 שנים בבתי ספר במדינת מיין . כל 225 חטיבות הביניים במדינת מיין ציידו את בתי הספר במחשבים נישאים לפני 10 שנה וכל שנה שנתיים הם מעדכנים את הציוד הממוחשב.  המאמר הנוכחי גוזר 6 לקחים עיקריים מיישום המחשבים הנישאים בבתי ספר במיין . אין ספק שמתכנני והוגי התכנית צברו ניסיון רב בהטמעת מחשבים ניידים בלמידה ובהוראה ולכן יש משקל רב ומשמעותי ללקחים שהם מעלים במאמר.
הלקח הראשון אותו מציג Michael Muir אשר ליווה את התכנית המתוקשבת במשך כמה שנים הוא הכרה בכך שהמחשבים הניידים הם בראש ובראש בראשונה כלים טכנולוגיים ללמידה ולא בהכרח ישויות פדגוגיות שכפי שנטו בהתחלה להתייחס אליהם. לאורך השנים התברר כי ברגע שהמורים למדו להשתמש במחשבים הניידים ככלים טכנולוגיים לאיסוף ועיבוד מידע באמצעות כלי האקסל הם נטו להטמיע את המחשבים הניידים בשיעורים.
 
לקח נוסף שמתכנית מיין נוגע לאימוץ דרכי הוראה חדשניות על ידי המורים. התברר כי המחשב הנייד כשלעצמו לא הביא בעקבותיו את הגמשת שיטות ההוראה אלא אם המורה היה משוכנע בצורך זה. לכן , בתי ספר בעולם הנכנסים לפרויקטים של מחשבים ניידים בכיתות צריכים קודם להעביר את המורים קורסים פדגוגיים מתקדמים ורק אחר כך קורסים להכרת יישומי המחשב הניידים. לקח נוסף מפרויקט מיין קשור להדרכה הרציפה שיש ללוות את המורים בבתי הספר גם אחרי 10 שנים. מתברר כי מורים זקוקים להדרכה טכנולוגית ופדגוגית כל הזמן . אותם בתי ספר שחייבו את המורים לעבור הדרכה שוטפת לכל אורך השנים הצליחו יותר מאשר אותם בתי ספר אשר הפסיקו להדריך את המורים אחרי 6 שנים.
ראה גם :
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya