42 ספרי לימוד של האוניברסיטה הפתוחה כבר הועלו לשימוש חופשי באתר פא"ר

כחצי שנה מאז עלייתו לאוויר של מיזם פא"ר - פתיחת אוצרות רוח של האוניברסיטה הפתוחה, כבר הועלו לאתר 42 ספרי לימוד ב-20 קורסים לשימוש חופשי של הגולשים.
מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר, כי לקראת פתיחת שנת הלימודיםהועלו לאתר גם מצגות, שיעורים, סיכומי שיעור, ושאלות אמריקאיות ב-102 קורסים. כמו כן, האתר עבר שדרוג של המעטפת האלקטרונית, שבמסגרתו ניתן לסמן, להוסיף הערות אישיות וקבוצתיות על הטקסט, וליצור "עותק אישי" של הספר האלקטרוני. כך יכול המשתמש להיכנס לאתר בפעם הבאה, ולקבל את העותק שלו עם הדגשים שעשה במהלך הקריאה בכניסה הקודמת.
בשבועות האחרונים הועלו לאתר 30 ספרים חדשים ב-10 קורסים בתחומים שונים, ביניהם: כלכלה מוניטרית בינלאומית, תורת המחירים א', תורת המחירים ב', תורת המחירים ג', תורת הקבוצות, אוטומטים ושפות פורמליות, ליברליזם קשרים הקשרים וביקורת, זהויות יהודיות בעידן רב מודרני. מניתוח המבקרים באתר עולה, כי עד כה נכנסו אליו 21,117 מבקרים מהארץ ומהעולם.
המיזם של האוניברסיטה הפתוחה משתלב במגמה כלל-עולמית של מוסדות אקדמיים, המבקשים להעמיד נכסי ידע לרשות הציבור הרחב באמצעות רשת האינטרנט. נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר-ירון, אומרת כי מיזם פא"ר הוא עליית מדרגה בהגשמת חזונה של האוניברסיטה להרחיב את הנגישות להשכלה גבוהה. "אנו מקווים כי הפרויקט יהווה דגם לפעילויות נוספות ומגוונות בתחום זה", מוסיפה מסר-ירון. הספרים המקוונים מוצעים לציבור בפורמט אלקטרוני מלא, עם מעטפת פדגוגית וטכנולוגית עשירה. לספרים מתווספים גם אמצעי למידה דיגיטליים, כמו גרסה קולית מלאה של הספר, הרצאות וידאו מוקלטות, תרגילים אינטראקטיביים, ועוד.
כתובת אתר פא"ר: http://ocw.openu.ac.il

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    היוזמה הזאת של האוניברסיטה הפתוחה מבורכת.
    האפשרות לאפשר לכל מי שמעוניין לגשת לחומרים ולספרים שהוצאתם היא דבר יוצא מן הכלל.

    פורסמה ב 28/07/2020 ע״י רחל כהן
    מה דעתך?
yyya