תפקיד המחקר במדיניות ובפרקטיקה של הכשרת מורים איכותית: סקירה בין-לאומית

Tatto, Maria Teresa. "The role of research in the policy and practice of quality teacher education: an international review", Oxford Review of Education, Apr2015, Vol. 41 Issue 2, p171-201.

המטרה המוצהרת של רפורמת החינוך הנוכחית היא תכנון מחדש של מערכות ההשכלה כדי שישאפו לאיכות. המערכות שבאופן עקבי "נמצאות בראש הרשימה" מביעות עניין רב בחשיפת המאפיינים שתורמים להצלחתן; במיוחד המאפיינים לגבי ההכנה של המורים לעתיד.

המחקר לגבי התהליכים להבטחת האיכות של הכשרת המורים החל לספק ראיות לכך שהמאפיינים המשותפים שאותם חלקו המערכות המוצלחות כוללים תכנון של התכניות להכשרת מורים סביב קריטריונים שנקבעו על ידי הדרישות להסמכה, בחלקם משום שהם מכוונים לסייע לעיצוב הגישה והכוונות של התכניות, מערך תכנית הלימודים והתוצאות.

שאלה חשובה לגבי תחום הכשרת המורים היא כיצד להאיץ את המחקר לגבי התוצאות של הגישות השונות על מנת לשפר את תכנון התכנית כפי שמודגם על ידי הפרקטיקה המוצלחת, תוך התחשבות בתפקיד הגורמים הכלכליים והתרבותיים-חברתיים בתהליך.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מחקר והוראה: בניית יכולת לשיפור-עצמי של מערכת החינוך

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya