תפקידן של החצנות הנוצרות בידי תלמידים בלמידה אסטרטגית של מולטימדיה וכיצד טכנולוגיה עכשווית (של אינטרנט) נכשלת בתמיכה במעורבותם של לומדים

Ploetzner, Rolf; Fillisch, Benjamin; Gewald, Patrick-Andre; Ruf, Tatjana. The role of student-generated externalizations in strategic multimedia learning and how current (web-)technology fails to support learner engagement. Interactive Learning Environments, Oct2016, Vol. 24 Issue 7, p1610-1628.

המחברים חקרו, בשני מחקרים, כיצד אסטרטגיות למידה יכולות לתמוך בלמידה ממולטימדיה.

במחקר הראשון, 112 תלמידים למדו מסביבת למידה מבוססת אינטרנט. על בסיס אסטרטגי, קבוצה אחת של תלמידים הקלידה הערות. הקבוצה השנייה של התלמידים כתבה סיכום. נמצא כי הקלדת הערות לא הועילה יותר ללמידה מאשר כתיבת סיכום.

במחקר השני, 100 תלמידים למדו את אותו תחום דעת בדפוס. על בסיס אסטרטגי, הקבוצה הראשונה כתבה הערות והקבוצה השנייה הדגישה, כתבה הערות, והפיקה סקיצות. הקבוצה השלישית כתבה סיכום.

התלמידים שהדגישו, כתבו הערות והפיקו סקיצות עלו בביצועיהם על התלמידים האחרים. התלמידים שכתבו הערות בלבד לא למדו בהצלחה רבה יותר מאלו שכתבו סיכום. התוצאות מציעות שהחצנות (externalizations) באופן כללי וסקיצות בפרט ממלאות תפקיד חשוב בלמידת מולטימדיה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מסגרת עיצוב להגברת מעורבות בלמידה ממוקדת תלמיד: רכוש אותה, למד אותה, שתף אותה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya