תפנית, מנהיגות מעצבת או מנהיגות מתגמלת: דילמה אתית לגבי רפורמה בית-ספרית

מאת: Ian M. Mette

Mette, Ian M.; Scribner, Jay P. "Turnaround, Transformational, or Transactional Leadership: An Ethical Dilemma in School Reform", Journal of Cases in Educational Leadership, Dec2014, Vol. 17 Issue 4, p3-18. 

מקרה זה נכתב עבור מנהיגי בית הספר, בייחוד עבור מנהלי בתי הספר ומנהלים בכירים במחוזות המנסים ליישם רפורמה מהפכנית בבית הספר. לעתים קרובות, המנהיגים יוצאים בתכנית חדשה של שינוי ארגוני בסביבות אינטנסיביות המייצרות רמות לחץ גבוהות כדי להציג שיפור בהישגי התלמידים.

המחנכים הלומדים מקרה זה צריכים לבחון את ההשפעה על המנהיגות האתית בעת יישום רפורמה מהירה, בייחוד את הלחץ על המנהלים ברמת בית הספר או ברמת המחוז כדי להפעיל גישה מתגמלת למנהיגות במקום גישה מעצבת בעת שהם מגיבים ללחצים לתפנית במדיניות בית-ספרית.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

צדק ואכפתיות: כוח, פוליטיקה ואתיקה במנהיגות אסטרטגית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya