תכנית עת-הדעת בעיר אשדוד

חברת "עת הדעת" הישראלית הציעה פתרון לימודי מערכתי שלם המיועד לפריסה לאומית. הפתרון משלב פלטפורמת הוראה דיגיטלית חדשנית ופתוחה (הכוללת כלים לניהול הוראה, למידה והערכה בכיתה ומחוצה לה) ביחד עם תכנים אינטראקטיביים המכסים את תוכנית הלימודים של משרד החינוך, ומתן כלים המאפשרים יצירת תכנים נוספים על ידי גורמים נוספים. התוכנית ניתנה לרשויות בחינם, ואת כל התשתיות הטכנולוגיות סיפקו הרשויות.
באשדוד מופעלת התוכנית בשישה בתי ספר יסודיים בשכבות ד'-ה'. הקנית החומר ותרגולו מתבצעים באמצעות תכנית "עת הדעת" בהנחיית המורה, אשר מתכנן ובונה את השיעור, במהלכו הוא מנהל עם התלמידים דיון ומקדיש לכל אחד מהם תשומת לב אישית.
המערכת מנתחת את ביצועי התלמידים ומציגה בפני המורה בזמן אמת את תמונת המצב בכיתה, כך שהוא יודע מי זקוק יותר לעזרתו.
התוכנית מקיפה שלושה מקצועות: שפה, מתמטיקה ואנגלית. הילדים לומדים את מחצית השעות בתוכנית "עת הדעת" ומחציתן בדרך הפרונטאלית המסורתית שהרי חייבים גם לתרגל כתיבה ומיומנויות יסוד נוספות...
התלהבות ראשונית מן המערכת, בראשית הדרך, התחלפה לה לאחר זמן קצר, בלמידה משמעותית ובכניסה לשגרה. מבקרים רבים שבאים לראות "את הפלא" מוצאים באשדוד כיתות המותאמות למאה ה- 21: מחשב נייד למורה, מקרן, אינטרנט זמין ומחשב אישי לכל תלמיד. ההקניות וההמחשות הנעשות דרך מערכת "עת הדעת", נותנות לילד סביבה עדכנית המותאמת ל"דור הקליפ", ומאפשרות למורה, לנהל שיעור בכלים המתקדמים ביותר.
אמנם עדיין מוקדם מידי לומר האם יש שיפור גם בהישגים, אך בהחלט ניתן לומר כי השיפור המשמעותי ביותר הוא באווירה הלימודית בכיתה.

מתוך אתר עיריית אשדוד
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya