תכנית התערבות אינטגרטיבית לבתי ספר: מערך טיפולי לילדים עם בעיות הסתגלות והתנהגות

תכנית התערבות אינטגרטיבית לבתי ספר: מערך טיפולי לילדים עם בעיות הסתגלות והתנהגות
קרדיט : צוות  CDתחנת "שלם"-שפ"ח ת"א-יפו -  צילה טנא ודניאלה ברזמן
 
תכנית התנהגותית (ביוזמת שפ"י )  המופעלת עם כל ילד שנכנס לתוכנית באמצעות המורה המתווכת.
התוכנית כוללת בניית חוזה טיפולי והפעלה של כרטיסי התנהגות אותם ממלאים מורי הכיתה בה לומד הילד. הכרטיסים מועברים באופן שוטף למורה המתווכת וזו מסכמת אותם עם הילד ומעבירה את האינפורמציה באופן שבועי להורים ולמחנכת לתכנון חיזוקים והגברות בהתאם לתוצאות.
מטרת התוכנית ההתנהגותית היא להחזיר לילד שליטה בהתנהגותו, לעשות דיפרנציאציה בין חלקים התנהגותיים שונים שלו (שליליים פחות או יותר), לאפשר ע"י כך תזוזות חיוביות בהתנהגותו ולו הקטנות ביותר וכך להחזיר לילד ולמשפחה את התקווה לשינוי. ע"י  השינויים בהתנהגות הילד מתאפשר לו לחוות תגובות חדשות וחיוביות של גורמים שונים בבי"ס כלפיו, בניגוד לתגובות הקודמות המוכרות ונפתחים עבורו מעגלי קשר חיוביים.
תוכנית תיווך המופעלת ע"י המורות המתווכות. מטרת התיווך היא לפתח את כישורי המנטליזציה של הילד ואת שפתו הרגשית ולסייע לו בקשריו עם הסובבים
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מאיזו שנה המאמר?

    פורסמה ב 04/05/2024 ע״י מלי
    מה דעתך?
yyya