תכנית "דרך המורה – טיפוח כישורי הוראה ופיתוח אישי ומקצועי של מורים"

עמותת - YRF הקרן להתחדשות בחינוך, חשפה בכנס השנתי שלה , שהתקיים ביוני 2011 בהרצליה , תכנית שפיתחה לליווי אישי ופיתוח מקצועי של מורים. התכנית נקראת "דרך המורה – טיפוח כישורי הוראה ופיתוח אישי ומקצועי של מורים". במסגרת התכנית פעלו השנה 15 מנחים, המלווים למעלה מ-200 מורים. המנחים משלבים ידע ותוכן מתחומי האימון, הנחיית קבוצות , יעוץ חינוכי ופדגוגיה . בין המנחים מנהלי ביה"ס ותיקים, מאמנים ומפתחי תוכן פדגוגי. ההנחיה מבוססת על איתור מקורות מוטיבציה אצל המורה, ומשלבת עקרונות של החינוך הפורמאלי, החינוך הבלתי פורמאלי והחינוך האנתרופוסופי. במסגרת התכנית מקבלים המורים , בין היתר, כלים לתכנון השיעור בהתאמה לצרכי התלמידים, כלים לצפייה בשיעור ולמידה מקצועית בעקבותיו, וכן לניהול שיחה אישית של המורה עם תלמיד. המנחים, מטובי המורים בישראל, מלווים וחונכים את המורים במפגשים שבועיים כל השנה. המפגשים מתקיימים לפני השיעור, במהלכו ולאחריו .
לדברי גלית טולדנו-האריס, מנכ"לית העמותה, אחד מעקרונות התכנית היא שההצטרפות המורים אליה היא וולנטרית. הליווי וההנחיה בתכנית מותאמים לצרכיו של כל מורה ולקצב שלו. לדבריה : "מי שמצפה שמורים יביאו את התלמידים להישגים טובים יותר - חייב לתמוך במורים באופן שיטתי ומובנה, המודל שפיתחנו משלים את דרישות "אופק חדש" ועוז לתמורה".


מקור וקרדיט : עיתון "קו לחינוך, גליון 550 , 16 ליוני 2011



    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    גלית שלום , ראיתי בעניין רב את הכתבה אודותיכם בערוץ 2. אני מורה ותיקה בבי"ס יסודי, עבודתי בכיתה נחשבת ע"י הקוליגות והמנהל שלי ליצירתית ופורצת דרך. אשמח לבדוק מולך האם אוכל להצטרף לצוות המאמנים שלכם ולתרום משיטות ההוראה שלי לעוד מורים. תודה יעל

    פורסמה ב 04/02/2013 ע״י יעל בדולח
    מה דעתך?
yyya