תוכנית "מצוינים להוראה"- בעיות שיבוץ המורים

לאחר שבשנים האחרונות הועלו טענות על איכות המורים בארץ, נראה כי עתה נתקל משרד החינוך בבעיה חדשה: מורים מצטיינים, שסיימו תוכנית מיוחדת לסטודנטים בעלי נתונים גבוהים מהמקובל, לא מעוניינים ללמד בפריפריה ומעדיפים את הנוחות שבמרכז.
תוכנית "מצוינים להוראה", אחת מתוכניות הדגל של משרד החינוך, נחשב לחוד החנית של שיפור איכות המורים בארץ ומעניקה מלגת לימודים מלאה לסטודנטים מוכשרים שבחרו בתחום ההוראה. בתמורה מתחייבים הסטודנטים לעבוד כמורים מן המניין.

הסטודנטים שמתקבלים, בעלי ציון פסיכומטרי הגבוה מ-630, לומדים בתוכנית במכללות האקדמיות להוראה ברחבי הארץ. אלא שלמרות השיפור באיכות, בעיה מרכזית במערכת החינוך הישראלית נותרת כשהייתה - החינוך בפריפריה. מנתונים חדשים עולה כי רוב מוחלט של משתתפי התוכנית מגיע ממרכז הארץ ומבקש להמשיך ולהשתבץ במרכז הארץ.

על פי נתונים שהוצגו בכנס בוגרים שנערך השבוע במכללת גבעת וושינגטון לציון 13 שנים לתוכנית, סטודטים מהמרכז (כ-70%) מבקשים להישאר במרכז, ולעומתם סטודנטים מהפריפריה (כ-30%) מבקשים לחזור לפריפריה. מרכזת התוכנית, ד"ר רמה קלויר, ציינה בכנס כי בהנהלה מתכוונים לפעול לחיזוק האזורים החלשים.
 

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    אני בוגרת תוכנית מצוינות, שנה ראשונה בהוראה לאחר סטאז' ולצערי לא נתקלתי עד כה בעדיפות בשיבוץ בבתי"ס שהקנתה לי התוכנית הזאת. וזה עצוב וזה חבל.

    פורסמה ב 24/06/2010 ע״י מור דמארי

    היי מור דמאריהבעיה שלך היא גם הבעיה שלי ושל רבים: מערכת החינוך לא יכולה לקלוט מורים חדשים בתנאים נורמאליים. המערכת רוויה במורים ויש מורים שכבר נמצאים במשרד שלא מוצאים פרנסה הגונה.זאת ועוד, המצב הזה של רוויה במערכת מאפס כל כישור ייחודי שיש לך. כמה שאת תהיי טובה ומיוחדת ומוכשרת, לא תהיה לזה חשיבות, כי המערכת רוויה. וזה לא רק חבל, זה אסון, כי אין לך פרנסה.הייתי בפיקוח ונאמר לי במפורש שהמערכת בבעיה חמורה מהבחינה הזאת. אני לא יכול לומר שמות כי אני חושש שיתנכלו לי.

    פורסמה ב 29/06/2010 ע״י גדי סטרוזברג
    מה דעתך?
yyya