תוכנית “מיצוי ומצוינות במתמטיקה" – עדכון 2009

תוכנית “מיצוי ומצוינות במתמטיקה" – עדכון 2009
 
מהי תוכנית “מיצוי ומצוינות במתמטיקה”?
 זו תוכנית מיוחדת עבור תלמידי הקצוות, שעד כה לא הייתה כלפיהם התייחסות מיוחדת.
ניצה שיאון:
21 באוגוסט 2009  
"סיבה מאד משמעותית לתכנית נפרדת למיצוי ומצוינות היא שהתכנית איננה רק חומרי למידה אלא גם דרכי הוראה שלא בהכרח זקוקים לה הילדים שאינם בקבוצת המיצוי. זה נכון גם לחומרי למידה שבעיקרם הם העשרה והעמקה (ומיועדים לתלמידי המצוינות), מאד קשה לעבוד איתם בכיתה הרגילה (למרות שצריך לשאוף לכך וחומרים למתקדמים נמצאים גם בספרי לימוד) אבל יש יתרון עצום בעבודה עם החומרים הללו בקבוצה הומוגנית של תלמידים שחלק מהמשותף ביניהם הוא שהם מוכשרים במתמטיקה ומתעניינים במתמטיקה. לצערי זה לא תמיד נכון לכל התלמידים ולכן יש יתרון בקבוצה נפרדת.
ועוד לגבי מיצוי – הדרך שבה נעשית ההערכה איתם היא אינטנסיבית מאד ומאפשרת משוב מידי על הלמידה שלהם וכך מתקבלים חיזוקים הכרחיים להמשך הלימוד."
משרד החינוך , האגף לחינוך על יסודי ואגף המפמ"רים , הטמעת תכנית הלימודים החדשה במתמטיקה והתכנית "מיצוי ומצויינות" ( חוזר רשמי מיום 19 ביולי 2009 ) .
 
 קפ"ל :
לינצ'בסקי, ל. וצוות מיצוי ומצוינות, (2002). קפ"ל - קפיצה לגובה, מתמטיקה לחטיבת הביניים ספר 1, היחידה לחינוך מתמטי ע"ש עמיצור.
23. לינצ'בסקי, ל. וצוות מיצוי ומצוינות, (2003). קפ"ל - קפיצה לגובה, מתמטיקה לחטיבת הביניים ספר 2, היחידה לחינוך מתמטי ע"ש עמיצור.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    תוכנית מועולה ויש לה הרבי יתרונות התלמידים עכשיו הם אוהבים ללמוד מתימטקהועכשיו יש לתמידי מיצוי ציונים גבוהים יותר והם מרגישים שהמתימטקה פשוטהאני רוצה הדכון על מועדי ימי עיון בחופשת קיץהמורה שמלמד בשנה הבאה חייב לעבור השתלמיות?

    פורסמה ב 26/05/2010 ע״י חטיב ראבעה
    מה דעתך?
yyya