תוכניות התמחות רב- שנתיות למורים מתחילים בארה"ב זוכות להצלחה

מאת: Bess Keller

מקור:

   Education Week. Washington:Vol.26, Iss. 10

היקף הנשירה הגבוהה של מורים מתחילים בארה"ב הניע גורמים שונים בארה"ב לפתח תוכניות התמחות למורים שנועדו לענות על הבעיה. במאמר נסקרות כמה תוכניות מוצלחות שמופעלות מזה חמש שנים בארה"ב על מנת לייצור מסלולי התמחות רב-שנתיים למורים מתחילים. אחת מתוכניות ההתמחות היא תכנית Boston Teacher Residency שמקימיה קשורים מבחינה פדגוגית ומבחינת החזון לפרופסור Linda Darling-Hammond מאוניברסיטת סטנפורד.

התכנית נועדה ליצור מסלול התמחות בהוראה לבוגרי מכללות לתקופה של שלוש שנים בתום לימודיהם. במשך כל שלושת שנות ההתמחות בהוראה בכיתות ביה"ס זוכים המורים המתחילים לחונכות מלאה של צוות מורים ותיקים המלווים אותם כל שלוש השנים ותומכים בהם. בנוסף לכך מקבלים המורים המתחילים מענקים כספיים מוגדלים בין 10,000 $ ל- 30,000 $ .

מלבד  העיר בוסטון מונהגות תוכניות דומות גם בעיר שיקאגו  ודנבר. יצוין כי המורים המתחילים מוכשרים בעיקר ללמד בסביבות הוראה של בתי ספר עירוניים המטפלים באוכלוסיות עניות. הערכות ראשונות מלמדות כי תוכניות ההתמחות הרב-שנתיות בבוסטון ובשיקאגו הצליחו לצמצם באופן משמעות את היקף נשירת המורים המתחילים  ולתת להם כלים להתמודדות עם בעיות בהוראה  וניהול כיתה. מחוזות החינוך בערים הרלבנטיות שסובלים שנים מנשירת מורים חריפה מקדמים בברכה את תוכניות ההתמחות הרב-שנתיות העצמאיות הנ"ל ובחלק מן המקרים אף תומכות בהן מבחינה כספית.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya