תהילת העבר הסובייטי או חזיונות עמומים של העתיד: הכשרת מורים רוסית כאתר של התהוות היסטורית

Aydarova, Olena."Glories of the Soviet Past or Dim Visions of the Future: Russian Teacher Education as the Site of Historical Becoming", Anthropology & Education Quarterly, Jun2015, Vol. 46 Issue 2, p147-166.

בשנות האלפיים, משרד החינוך הרוסי הציג את הרפורמות למודרניות בחינוך שנבנו על עקרונות ניאו-ליברליים. מחקר אתנוגרפי ביקורתי זה בוחן כיצד הזיכרונות מהעבר הסובייטי מסופרים מחדש כדי להעריך את הרפורמות החינוכיות העכשוויות.

המחברת משתמשת בתיאוריית ההתהוות ההיסטורית (Historical Becoming) של מיכאיל בכטין (Mikhail Bakhtin) כדי לנתח כיצד שרידי העבר מתקיימים יחד עם צורות של ההווה הניאו-ליברלי ומעצבים את האופן שבו מורי המורים והסטודנטים שלהם מפרשים את הרפורמות החינוכיות ואת עבודתם היומיומית.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

יישום טכנולוגיית המידע בהכשרת מורים ברוסיה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya