תבנית למטלה לימודית מקוונת

מקור: אתר צפונט

מטלה לימודית מקוונת היא סוגה [=ז'אנר] של חומרי למידה והוראה, שיש להקפיד על הרכבה, כמו בכל סוגה אחרת. "מטלה לימודית מקוונת" – הכוונה למטלה לימודית ברשת, העוסקת בנושא צר וממוקד, ומשך הפעילות בה מתוכננת למספר שעורים לכל היותר. הדגש הוא על "מטלה" ולאו דווקא על "פעילות", מתוך הבנה שזו מטלה שעל התלמידים לעשות ולהגיש תוצר כלשהו, שבמקרה הבסיסי הוא דף תשובות שעליו להעביר למורה.

 הרכב כל מטלה לימודית, גם מטלה מקוונת, מכיל שלושה מרכיבי יסוד:

(1)  הוראות פעילות

(2) מידע נתון/ נדרש לצורך הפעילות

(3) הגדרת תוצר הנדרש מהלומד. תוצר בסיסי, למשל, הוא (דף) תשובות.

ללא אחד מרכיבי יסוד אלה, לא ניתן לסווג זאת כמטלה לימודית.

המאמר מציע תבנית רצויה להבניית המטלה הלימודית המקוונת

 

 

 


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    את הקרדיט צריך לתת לדר' אברום רותם שניסח את ההגדרה

    פורסמה ב 11/05/2005 ע״י רוני דיין

    ואכן ניתן קרדיט לד"ר רותם: ראה שם המחבר (תחת הכותר), ראה סוגריים בסוף התקציר (בעמוד המדור) וראה הפנייה למסמך מקורי. עם זאת מקור המסמך הוא דרך אתר "צפונט".

    פורסמה ב 12/05/2005 ע״י פורטל מס"ע
    מה דעתך?
yyya