שנת 2010 : השנה של המ"ק בקהילות מתוקשבות

  יש היום פעילות  גדלה וגועשת של רשתות חברתיות וקהילות מתוקשבות בעולם באינטרנטי . לא כולם יצלחו את "גדות הנחל" ויגיעו לחוף מבטחים . לא מעטים מהם ידעכו . על כל רשת חברתית וקהילה מתוקשבת שנפתחת השנה יש גם אחת שדועכת כי חברי הקהילה מגלים פאסיביות בפעילויות ובתרומה שלהם לעדכונים ולתגובות . תופעה זו נכונה לתחומי התקשוב בחברות ובארגונים וגם לתחומי התקשוב החינוכי בפרט. אחת ההצעות שהועלו בארה"ב להתמודדות עם מצב זה הוא יצירת תפקיד  ייעודי חדש של מטפח קהילה (מ"ק). כל ארגון או ביה"ס צריך למנות אדם (community-manager ) אשר מתפקידו לטפח את הרשתות החברתיות או הקהילות המקוונות . הוא צריך לעודד פעילויות מתוקשבות ברשתות ובקהילות ,ליזום,  למשוך את החברים/עמיתים להשתתף בדיונים , לדחוף אותם להגיב . זהו תפקיד מורכב ועדין כי רשתות חברתיות וקהילות מקוונות לא אוהבות שמנהלים אותן באופן גלוי. לכן הוא צריך לפעול בצורה לא בוטה , להיכנס כל יום לרשת החברתית , ליזום דיונים או עדכונים , "לדחוף" את חברי הרשת החברתית ליצור תכנים וכדומה.
 אם נסתכל על רשתות חברתיות בישראל נוכל לראות באדיורשת דמות של מטפח קהילה (מ"ק) מאחורי הקלעים , אשר בלעדיה הרשת הייתה דועכת לחלוטין. הכוונה לפעילות המבורכת של סוזן צעירי הדואגת שהקהילה לא תדעך. מדי פעם אנו רואים בכמה בתי ספר בארץ דמות של מורה הפועלת באופן לא פורמאלי לטיפוח הקהילה המקוונת או הרשת החברתית של הכיתה או השכבה .
בבתי ספר שונים בארץ ובעולם ישנן מורות אשר רואות בפורום הכיתתי שלהם באינטרנט קהילה לכל דבר והן דואגות לעודד את התלמידים , ליצור פעילויות , לעורר עניין וכדומה. זה לא תפקיד שנגמר אחרי 8 שעות , אלא פעילות לאורך כל שעות היממה. אין תגמול כספי לתפקיד של מטפח הקהילה , אך יש בכך לא מעט ייעוד וסיפוק.
ראה גם : 

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    שלום לכם,אשמח לדעת מי כתב את הפוסט/ מאמרון הזה…מאד מעניין, מאד נכון !!!תודהנעמי

    פורסמה ב 23/01/2010 ע״י נעמי פורת

    הפריט שוכתב ונכתב על ידי . עמי סלנט עורך פורטל מס"ע

    פורסמה ב 23/01/2010 ע״י עמי סלנט
    מה דעתך?
yyya