שמונה טיפים לכתיבת בלוג עם התלמידים

מאת: Lisi Gopin

Lisi Gopin. "8 Tips For Blogging With Students", February 22, 2012.



1. בחרו את הפלטפורמה – ישנם מקומות רבים שבהם ניתן להשיק את הבלוגים של הכיתה.
ראשית כל, עליכם להחליט אם ברצונכם שהבלוגים הכיתתיים יהיו ציבוריים, כך שתוכלו לחלוק אותם ולתקשר בהם עם כיתות אחרות, או שברצונכם שהם יהיו פרטיים כך שהתלמידים לא יחלקו בשוגג משהו שהם לא רוצים.
הכותבת ממליצה על הפלטפורמה Tumblr למשתמשים מתחילים ועל הפלטפורמה WordPress למשתמשים מנוסים יותר.

2. קבעו הנחיות לתלמידים – על אילו נושאים מותר להם לכתוב? האם עליכם לקרוא ולאשר את הפוסטים לפני שהם מתפרסמים? עד כמה הפוסטים יכולים להיות בלתי פורמליים – האם עליהם לבדוק דקדוק ואיות; האם הם יכולים להשתמש בקיצורי צ'ט. כדאי לבדוק את המדריך לתלמידים-בלוגרים של Electronic Frontier Foundation.

3. למדו את הילדים שלכם – הציגו את כתיבת הבלוג לתלמידים, לפני שאתם מבקשים מהם לכתוב בלוג. הסבירו להם מה זו כתיבת בלוג, הראו להם בלוגים של תלמידים אחרים ובקשו מהם לתרום הערות לבלוגים אחרים.

4. הגדירו את המטרה עבור כל בלוג – זה כדי לעזור לתלמידים להתמקד. ייתכן וזה קשה להתחיל לכתוב בלוג ללא קווים מנחים.

5. שימו דגש על התוכן ולא על הצורה – כתיבת בלוג היא צורת כתיבה בלתי פורמלית. הבלוג אמנם צריך להיות קריא והגיוני, אך חשוב יותר שהתלמידים ירגישו בנוח להביע את עצמם.

6. אל תשכחו מולטימדיה – בלוגים יכולים לכלול דימויים וקטעי וידאו, אז למדו את התלמידים כיצד לשבץ מקורות מאתרים אחרים כמו Youtube ו-Flickr.

7. שימו את הבטיחות בראש – ודאו שהתלמידים יודעים שלא לשתף במידע אישי, או לא לתקוף מילולית תלמיד אחר בפוסט. למדו את ההבדל בין ביקורת לבין פרשנות. עודדו את התלמידים לקחת אחריות על מה שהם כותבים, וכיצד המלים שהם כותבים יכולות להשפיע על אנשים אחרים כאשר הן מתפרסמות.

8. חפשו השראה – תנו לתלמידים לקרוא בלוגים של תלמידים אחרים כדי לקבל השראה, אבל וודאו שהם יודעים שאסור להם להעתיק – הסבירו להם שזכויות יוצרים מיושמות אפילו לבלוגים, ושעליהם לכבד את הבעלות שיש להם על העבודה שלהם.

קישור למאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya