שלטים תומכי למידה

מקור:

Classroom Clickers Make the Grade
Wired

שלטים תומכי למידה דומים לשלט הרחוק המוכר לנו מהשימוש בטלוויזיה. מדובר במכשיר שניתן לכל תלמיד בכתה המקשר אותו עם כל חברי הכתה האחרים, עם המורה ועם נושא הלימוד.
מאות קולג'ים, תיכונים ואף חטיבות ביניים בארה"ב עושים שימוש בשלטים אלה המכונים Clickers. הם מאפשרים למורה להציג שאלה ולקבל את תשובות התלמידים תוך שניות ובאופן אנונימי אל מחשב שנמצא בשולחן המורה בכתה.

התוכנה בשלט קולטת את תשובת התלמיד ומאפשרת למורה לראות האם התלמיד הבין את החומר הנלמד בכתה. המורה יכול להזין מבחנים "אמריקאיים" או שאלות/היגדים נכון-לא נכון על המרקע המציג את המחשב, וכל אחד מהתלמידים עונה על השאלה המוצגת ומקבל מיידית תגובה וציון לתשובותיו.
בצורה זו המורה יכול להיווכח באופן מיידי מי מהתלמידים זקוק להסבר נוסף ובאיזה תחום. נטען שהמערכת מעודד דיון בכתה אפילו מצד תלמידים ביישנים.

התלמידים מעודדים מהעבודה שהם מקבלים משוב מהיר למידת הצלחתם והבנתם את החומר הנלמד בשיעור. ומצד שני המורים שעשו שימוש בשלטים מאמינים שהסטודנטים לומדים יותר באמצעותם:

ניל הוקר, מרצה בקורס כלכלת חקלאות במדינת אוהיו, ומעיד כי בכתה שבה עשה שימוש בטכנולוגיה נראו ביצועים הטובים ביותר בחמשת השנים בהן הוא מלמד, ובנוסף נעשה חסכון בשימוש בנייר.
מייק נלסון, מורה לספרדית ב-Grimsley שב-Coeur d'Alene, טוען שישנה עלייה של כ-15-20 אחוז בציונים של המבחנים בעל-פה, כיוון שנמנע ממנו הצורך "לנחש" האם התלמידים רכשו ידע או לאו.

רבים חשים כי השימוש האידאלי בשלטים הוא דוקא בכיתות גדולות ובאוניברסיטאותת כאשר באולמות הלימוד נמצאים מאות תלמידים, שעלולים לאבד עניין בדמות המרוחקת המרצה לפניהם...
פרופ' לפיסיקה ואסטרנומיה ב-University of Southern California, כריסטופר גולד, טוען כי השלטים מאפשרים לו להפוך את ההרצאה לחוויה ושיחוה דו-סטרית עם הסטודנטים.

InterWrite, אחת מהחברות המייצרות את השלטים יש מעבר לחצי מיליון לקוחות, רובם עושים שימוש בשלטים בכתות לימוד.
מחיר "Clicker" נע בין 10$ ל-40$, בהתאם לאפשרויות התוכנה המצורפת. בסוף שנת הלימודים התלמידים יכולים למכור ולהעביר הלאה את השלטים לתלמידים חדשים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya