שיעור בכלכלת בית

מספר התלמידים הנעזרים במורים פרטיים הולך ועולה מדי שנה, כשהמקצועות המבוקשים הם מתמטיקה, אנגלית ולשון. בפריפריה משלמים תלמידי תיכון למורה מוסמך החל מ-80 שקל לשעה, ובערים הגדולות לעתים יותר מפי שניים - 150 שקל. התחרות מגיעה, כרגיל, מהאינטרנט, וגם ממכונים שמציעים למידה בקבוצות קטנות.
 
הנתונים מרשימים: כמיליארד שקל (חלקם הגדול בכסף "שחור") עוברים מדי שנה מידי ההורים לידי מורים פרטיים, המלמדים כ-31% מהתלמידים על פי נתוני משרד החינוך, או 45% על פי הערכות גורמים בענף. על נתון אחד אין ויכוח: בין אם בגלל העלייה בהישגיות ובין אם בגלל ירידה כלשהי ברמת החינוך, הולך מספר התלמידים הנעזרים בשיעורים פרטיים ועולה מדי שנה בשיעורים המוערכים אפילו ב-10%. עיקר הביקושים לשיעורים פרטיים הם מצד תלמידי תיכון, אולם בהחלט ניתן למצוא גם תלמידי בית ספר יסודי או חטיבת ביניים הנעזרים בשיעורים פרטיים, בעיקר לשיפור התוצאות באנגלית. מסקר שערכה חברת השיעורים הפרטיים המקוונים אי-טיצ'ר ((www.eteacher.co.il עולה כי המקצועות בהם התבקשה מירב העזרה בשיעורים פרטיים לתלמידי התיכון הם: מתמטיקה (40.4% מהנעזרים) אנגלית (13%) ולשון (12.5%).
מהסקר עולה עוד כי מחירי השיעורים הפרטיים ה"קונבנציונאליים" (שיעור באורך שעה בבית המורה או התלמיד) לתלמידי תיכון באזורי הארץ השונים עומדים על 60-120 שקל לשיעור בן שעה כשהמורה הוא סטודנט, ו-80-150 שקל לשעה למורה מוסמך. המחירים הגבוהים יותר נגבים, כצפוי, בערים הגדולות, והולכים ויורדים ככל שמרחיקים לפריפריה.
בשוק השיעורים המקוונים המחירים הם 300-370 שקל למנוי חודשי המאפשר כמות בלתי מוגבלת של שיעורים. ברכישת מנוי שנתי עשוי המחיר לרדת עד ל-170 שקל.
מחירי התרגולים הקבוצתיים נעים בין 35 ל-65 שקל לשעת תרגול, ועשויים לרדת עד ל-100 שקל לשלוש שעות ברכישת כרטיסיה.
ברשת פועלים גם פורומים שונים בהם ניתן להתייעץ בפתרון בעיות ותרגילים (בעיקר במתמטיקה) ללא תשלום.
במקביל הולך ומתפתח בשנים האחרונות גם שוק שיעורים פרטיים לסטודנטים. במקרה זה מרבית המורים הם מתרגלים במוסדות האקדמיים או בעלי תארים מתקדמים.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya