שינוי הפרדיגמה – לא אותה גברת ובשינוי אדרת! על עתיד הספריות-מרכזי המשאבים של בתי-הספר

רותי אש ארגייל , " שינוי הפרדיגמה - לא אותה גברת ובשינוי אדרת! על עתיד הספריות-מרכזי המשאבים של בתי-הספר",  עיונים בחברה , בטכנולוגיה ובמדע ( אורט ישראל) , גיליון 14 , אוקטובר 2012 .

על מנת להתאים את עצמן למציאות המשתנה, לעידן המידע ולמאה ה-21 חייבות הספריות למצב את עצמן מחדש ולמצוא את מקומן המשמעותי בתוך הקהילה הבית-ספרית.

כיוון חדש המוצע בספרות המחקר הינו להפוך את הספרייה למרכז למידה וללב פעילות הקריאה והחקר בבית-הספר בהלימה לתכניות הלימודים. הצביון החדש הינו של סביבת למידה חיה ותוססת. שינוי מסוג זה אמור להוביל בסופו של דבר את התלמידים להישגים גבוהים יותר לאור ההזדמנויות שיציע המרכז החדש על מגוון מקורות המידע שבו (דיגיטלי ובדפוס, ספרות יפה, עיון ומחקר), והמפגש שמאפשר ללומדים נגישות למידע, רכישת כלים להערכתו, מקום לדיאלוג ולבניית ידע חדש תוך ביצוע רפלקציה על תהליך הלמידה שלהם. הספרייה כמרכז למידה תיתן מענה לתלמידים בעלי סגנונות למידה שונים וצרכים משתנים ותאפשר הזדמנויות ללמידה קבוצתית ועצמית מותאמת אישית ....

למאמר המלא בכתב העת " עיונים בחברה , בטכנולוגיה ובמדע ( אורט ישראל) .


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    זהו התהליך הטבעי שבו צועדת הספריה בשנים האחרונות. פחות ופחות תלמידים מגיעים לשאול ספרים, והספריה הפכה למעשה למרכז למידה תוסס רוב שעות היום. מטלות הביצוע במקצועות גיאוגרפיה, אנגלית, אזרחות וכן היחידה החמישית במדעי החברה נעשות בספריה בהנחיית המורים המקצועיים. הספריה משמשת גם מרכז לכל השיעורים הפרטניים והתגבורים הלימודיים הן בחטיבה העליונה והן בחטה'ב.

    פורסמה ב 22/11/2021 ע״י בנאי אילה
    מה דעתך?
yyya