שינוי ההתנסות והפדגוגיה באמצעות למידה מקוונת בהכשרת מורים

Sara Hattersley (2014) "Transforming Pedagogy and Experience through e-Learning in Teacher Education". Enhancing Learning in the Social Sciences. DOI: 10.11120/elss.2014.00032

מאמר זה מספק חקר מקרה ודיון במודל של תכנון תכנית הלימודים תוך שימוש בטכנולוגיה בהקשר של שלבי ההכשרה ההתחלתיים בהכשרת מורים.

המאמר מתאר את השינוי בחשיבה על התכנון שלקח את תכנית להכשרת מורים המתמחה בנושא של אוריינות מבוגרים ממודל שלימד פנים אל פנים למודל שבו הטכנולוגיה פועלת כ"מכניזם להעברה" וכמרחב ללמידה מבוססת בעיות.

שלושה נושאים נבדלים אך קשורים זה לזה, נידונים כאן, שסימנו את ההצלחות הניכרות בקורס, אך העלו גם סוגיות עבור סטודנטים ומורי מורים.

ראשית, ניתנת דוגמא לשינוי בחשיבה על תכנון תכנית הלימודים, תוך שילוב מודל הכיתה ההפוכה בהעברה של "מושג הסף" (threshold concept) המרכזי.

שנית, הוצג מקרה עבור "תכנית ללימודים מתמשכים" ('persistent curriculum’); תכנית המבטיחה שהסטודנטים ימשיכו להשתמש בטכנולוגיות שנלמדו ויצליחו בכך.

לבסוף, מוצג ניתוח ביקורתי של ההצלחה ושל הסוגיות סביב השימוש בבלוגים כמכשיר העיקרי עבור פרקטיקה רפלקטיבית והערכה מעצבת.

כל אחד מהנושאים הללו מדגים "מטא-תכנית לימודים", שבה הסטודנטים נתקלים ביעדי למידה ובטכנולוגיות חדשות הממקמות אותם ישירות בנושאים של תחום אוריינות המבוגרים שבו הם עוסקים.

בתקופה שבה קורסים מקוונים מסוג MOOC (קורסים מקוונים פתוחים והמוניים) הופכים לפופולאריים יותר ויותר, מאמר זה מעריך עד היכן רצוי "לנהל" את סביבת הלמידה המקוונת, ושוקל את השפעתה על העצמאות של הסטודנט.

המאמר גם משקף את החשיבות של התנסויות בלמידה פנים מול פנים בכיתה עבור פרחי ההוראה ושוקל את הדרכים שבהן הנכס הפדגוגי בעל הערך הזה עשוי למצוא בית באמצעות "כלי לשיתוף פעולה" בסביבת למידה מקוונת.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראה גם:

כלים מתוקשבים להכשרת מורים - במה כדאי להשתמש?

הפוטנציאל של סביבות הכשרה סימולטיביות בהכשרת מורים : מגמות וכיוונים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya