שימוש של סטודנטים להוראה בבלוגים במהלך ההתמחות

מאת: Piret Luik
מקור וקרדיט:

Piret Luik, Olivia Voltri, Merle Taimalu, and Karmen Kalk. "On the use of student teacher blogs during teaching practice", Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 11, 2011, Pages 165-169.
 
בשנים האחרונות גבר השימוש בתוכנה חברתית בחינוך. המחקר נערך כדי לבחון את האפשרויות של שימוש בבלוגים כאמצעי לתקשורת ולתמיכה בסטודנטים להוראה/מתכשרים להוראה באוניברסיטת טארטו ( אסטוניה) העושים התמחות בהוראה. השימוש בבלוג יכול לסייע לסטודנטים להוראה לתקשר עם מתמחים אחרים ולבטא את חוויותיהם ואת השקפותיהם. לצורך כך, בחן המחקר את התוכן של הפוסטים שהעלו הסטודנטים להוראה לבלוג משותף. שאלת המחקר היא: כיצד הסטודנטים להוראה משתמשים בבלוגים במהלך ההתמחות שלהם ומהו התוכן של הפוסטים שלהם. במחקר נבדק אילו נושאים מעלים הסטודנטים להוראה בפוסטים שלהם, כיצד תוכן זה קשור להוראה ולהתמחות שלהם והאם הפוסטים הללו תיאוריים בלבד או גם ביקורתיים.
המדגם כלל 26 פרחי הוראה (23 נשים ושלושה גברים) שניתנה להם הזדמנות להשתמש בבלוג קבוצתי במהלך ההתמחות. הפוסטים שהם העלו לבלוג נותחו באמצעות ניתוח תוכן.

נמצא כי מרבית הנושאים שבהם עסקו הפוסטים של הסטודנטים להוראה  כללו נושאים של מודעות עצמית, ניהול ההתמחות  בהוראה ותפקיד המורה. הפוסטים כללו מחשבות של רפלקציה , תיאוריות וביקורתיות של הסטודנטים לגבי ההוראה שלהם. ובנוסף נמצא כי אף על-פי שהסטודנטים היו מוכנים יותר מאחרים למתוח ביקורת על ההוראה שלהם ועל המיומנויות או הידע שלהם, רוב הפוסטים בבלוג היו תיאוריים.
לסיכום, הניסיון של שימוש בבלוג במהלך ההתמחות בהוראה הראה שהסטודנטים להוראה משתמשים במדיה באופן תכליתי והם גם דנים בצורה ביקורתית בנושאים שונים.
קישור למאמר באנגלית ( תקציר באנגלית) .

המאמר סוכם ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya