שימוש בתקשוב חינוכי (ICT) למטרות בית הספר: האם יש ניתוק בין בית הספר לתלמיד?

Ben-David Kolikant, Yifat. "Using ICT for school purposes: Is there a student-school disconnect? ", Computers & Education; Nov2012, Vol. 59 Issue 3, p907-914.


כיום התלמידים מתוארים לעתים קרובות בספרות כמשתמשים נלהבים באינטרנט למטרות לימודים, לעומת זאת, בבתי הספר כיום שבהם יש גישה רבה לתקשוב חינוכי (ICT) נעשה שימוש נמוך בו.

באמצעות ראיונות עם 25 בוגרי בית ספר יסודי, מחקר זה בחן את העמדות של התלמידים כלפי שימוש באינטרנט לצורכי בית הספר, תוך חשיפה והבנה של הדפוסים שמאחורי שימוש בתקשוב חינוכי (ICT) לאחר שעות הלימודים והתפיסות שמאחוריהם לגבי למידה, תפקיד המורה והתפקיד הרצוי שממלא התקשוב החינוכי בלמידה.

התלמידים היו אמביוולנטיים: הם ראו את האינטרנט כקל לשימוש, מפחית את עומס העבודה, ו"כיף", אבל בו זמנית, האינטרנט נתפס כ"בלתי מהימן", לא "רציני" דיו, ולא כולל את מה שהם ,צריכים לדעת".

על כן, התלמידים השתמשו באינטרנט בעיקר למשימות "בלתי חשובות" כגון: הכנה שגרתית של שיעורי הבית. התלמידים תיארו את מטרת הלמידה שלהם כמסגרת הדורשת שה"חומר" ייכנס לראשיהם וראו במורים את הסמכות (הכמעט) בלעדית לגבי המידע הדרוש, מה שעולה בקנה אחד עם האג'נדה הממוקדת במידע של הלמידה ועם פרקטיקות המרוכזות במורה.

התלמידים גם היו פחות נלהבים משילוב התקשוב החינוכי בתכנית הלימודים שלהם.

אף על פי שלא נראה נתק בין בית הספר לבין התלמידים, נטען כי בית הספר צריך להשתנות כדי להפיק תועלת מהשימוש בתקשוב החינוכי וכדי להכין טוב יותר את התלמידים לחיים בעידן הידע. 

  ראה גם :

עמדות תלמידים כלפי שימוש באינטרנט אחרי שעות בית הספר לצרכי מטלות בית ספריות (יפעת בן -דוד קוליקנט).

מחשבים ניידים בכיתה: הקושי הפסיכולוגי של התלמידים

בתי ספר מתוקשבים מנקודת המבט של התלמיד

מספר הרהורים בעקבות דוח חדש

תפקיד התלמידים בתהליך שילוב טכנולוגיות חדישות בכיתה

לא רק סמנטיקה : קיים שוני גדול בין גישות שונות כלפי התקשוב בחינוך

מה חושבים התלמידים על למידה עם המחשבים?

כלי מחקרי ממוחשב המסייע להעריך בצורה תקפה ואיכותית את המשובים והעמדות של הלומדים בסביבה מתוקשבת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya