שימוש בצילום וידאו משלים בהוראת מולטימדיה ככלי הוראה כדי להגביר את יעילות הלמידה ואת איכות ההתנסות

Milos Ljubojevic, Vojkan Vaskovic, Srecko Stankovic, and Jelena Vaskovic. "Using Supplementary Video in Multimedia Instruction as a Teaching Tool to Increase Efficiency of Learning and Quality of Experience", The International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol 15, No 3 (2014) July – 2014.

המטרה העיקרית של מחקר זה היא לחקור את היעילות של שימוש בתוכן וידאו משלים בהוראת מולטימדיה.

שילוב של קטעי וידאו במצגות של הרצאה במולטימדיה עשוי להגביר את התפיסה של הסטודנטים לגבי המידע החשוב ואת המוטיבציה שלהם ללמידה. בשל כך, הסטודנטים יכולים להבין ולזכור בצורה טובה יותר נקודות עיקריות של ההרצאה.

שיפורים אלה מייצגים מספר תוצאות למידה חשובות.

מחקר זה הראה שסגמנטציה של חומרי הוראה עם קטעי וידאו משלימים עשויה לשפר את ההצגה ואת הארגון של ההרצאה כדי להשיג הוראה ולמידה אפקטיביות. ההקשר של תוכן הוידאו והמיקום של קטעי הוידאו המשלימים בחומר ההוראה הם השפעות חשובות על גורמים של מוטיבציה ויעילות למידה.

מחקר זה מציג את ההשפעות של השימוש בקטעי וידאו משלימים עם הקשר שונה של תוכן (חינוכי ובידורי) כמו גם ההשפעות של המיקום שלהם בתוך חומר ההוראה.

התוצאות הניסיוניות הראו שהשיטה היעילה ביותר לשימוש בקטע וידאו משלים היא שילוב של תוכן וידאו חינוכי באמצע ההרצאה. מיקום זה של הכנסת קטע הוידאו מספק את התוצאות הטובות ביותר.

ההקשר של תוכן הוידאו משפיע על היעילות וגם על הלמידה. וידאו בידורי לא היה יעיל כמו קטע וידאו חינוכי, אבל ניתן להשתמש בו כדי לשתף את הסטודנטים ולהניעם ללמידה.

התוצאות הנתונות אושרו עם ההערכה הסובייקטיבית של איכות ההתנסות של הסטודנטים בשיטות שונות של שיבוץ קטעי הוידאו.

קישור למאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya