שימוש בכלי הרשת כדי לתמוך בלמידת מדעים

מאת: Ben Smith


Smith, Ben. Jared, Mader. Flipping Tools for the Science Classroom. The Science Teacher, 82.3 (Mar 2015): 8.

המאמר סוכם מאנגלית ע"י ד"ר גילה אולשר ממכון מופ"ת

עם התפשטות ההוראה בכיתה ההפוכה (רואים סרטי וידאו בבית ושעורי בית עושים בכיתה) והזדמנויות למידה מעורבות (שיטות מסורתיות מעורבות עם פעילויות המבוצעות באמצעות המחשב) רואים היסט דינמי מכיתות הלימוד המבוססות על הרצאות. שינויים אלה עוזרים לתלמידים להתקדם באופן עצמאי כשהם נעזרים במקורות חופשיים ברשת. טכנולוגיות הקלטות מסך (screencasting) והקלטות קול (podcasting), לדוגמה, מאפשרות למורה למדעים ליצור התנסויות למידה דיפרנציאליות בכיתה ההפוכה ומספקות לתלמידים התנסויות למידה מותאמות אישית יותר.

הקלטות מסך

השתמש בכלי הקלטות מסך (לדוגמה Jing, Screencast-o-Matic, Snapz Pro, Camtasia, Reflector App) כדי להראות אותך מבצע מטלות דוגמא על מסך המחשב או הטאבלט שלך מלווה בהנחיה קולית. שתף הקלטות אלה תלמידים הנזקקים לעזרה מיוחדת בשימוש בכלים דיגיטלים. לדוגמה, תלמידים יכולים לעקוב באופן אישי במודולות מותאמות המפרטות את כל השלבים ליצירת פרויקט iMovie או Windows MovieMaker במקום השימוש בשיטה המסורתית של כתיבה. התלמידים יוכלו להגיע לכיתה כשהם כבר מבינים את הטכנולוגיה והציפיות מהשימוש בה, דבר המאפשר למנף אותה טוב יותר כדי להרחיב את לימודיהם.

אין זה מפתיע שכמעט בכל הנסיבות בהן הופעלה שיטת הכיתה ההפוכה, התלמידים הגיעו לכיתה עם ציפיות ברורות. במקרים רבים הם ניסו את הטכנולוגיה בעצמם בבית והיו מוכנים ונלהבים להתמודד עם פרוייקט מורכב יותר. תלמידים יכולים להתמקד כך בחקירה עצמה, כשהם לומדים על ידי יצירת תוצר באמצעות הכלי הדיגיטלי.

הקלטות קול

אתה יכול לספק לתלמידים רמזים או פתרונות של צעד-אחר-צעד לכמה מהבעיות המאתגרות ביותר שייעדת, לא דרך תשובת מפתח אלא על ידי הקלטת קולך או קול מלווה להרצאה באמצעות לוח חכם. תלמידים מתמודדים לעיתים קרובות עם אותם סוגי בעיות משנה לשנה, לכן מתן פיגום שיהיה נגיש לתלמידים מהבית יהיה מועיל ויחסוך זמן הוראה בטווח הארוך.

זה יכול להתממש בקלות באמצעות אחד משני כלים פשוטים יחסית. הראשון הוא כלי הקלטת קול (לדוגמה Vocaroo, Audacity, GarageBand) המאפשר לך להקליט את עצמך מתאר את תהליך פתרון הבעיה עבור שאלה בודדת או סדרת שאלות. ניתן לשתף את הקובץ הקולי באמצעות כתובת אינטרנט או להעלותו לאתר שלך. היתרון של הקלטת קול הוא בכך שהיא איננה תשובת מפתח מלאה לבעיה שבה התלמידים יכולים להשתמש כמשענת. במקום זאת, אתה יכול לספק את הפרטים הדרושים לפי ראות עינייך כדי לעזור להם להתקדם.

הקלטות קול בליווי לוח חכם

אך מה אם התלמיד צריך לא רק לשמוע את מה שהמורה אומר אלא גם לראות את העבודה הכתובה שמורה מתאר? סוג הכלים השני (לדוגמה Educreations, Doceri) משתף את הקול של המורה עם הקלטת לוח חכם כך שהתלמידים יכולים לראות ולשמוע, צעד-אחר-צעד, את ההוראות שהמורה רוצה לספק. לדוגמה, כלי זה מאפשר לך להסביר את הרציונל והתהליך של איזון משוואות כימיות, כאשר התלמידים רואים את הלוח החכם הדיגיטלי שאתה כותב עליו להדגמת התהליך. סוג כלים זה עונה על הדרישות הן של לומדים קוליים והן של לומדים ויזואליים.

שנה את הכיתה שלך

בין אם אתה משתמש בהקלטת מסך כדי להראות לתלמידים כיצד להשתמש בכלי דיגיטלי או בהקלטת קול כדי לספק פיגום במצב שאינך נוכח לצורך מתן עזרה, כלים אלה יכולים להתחיל את תהליך שינוי הכיתה שלך לאישית יותר, ומחולקת ליותר סביבות למידה דיפרנציאליות לכל התלמידים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya