שימוש בגישה הקונסטרוקטיביסטית '5Es במטרה לשפר הוראה של מושגים קשים בביולוגיה

Ihejiamaizu, C. & Ukor, D. & Neji, H (2018). Utilization of 5Es' constructivist approach for enhancing the teaching of difficult concepts in biology. Global Journal of Educational Research, 17, 1, 55-60

מחקרים מראים כי תלמידים אינם מיטיבים לתפקד בשיעורי ביולוגיה בבית הספר העל-יסודי. המושגים שנחשבים לקשים נמנים עם הגורמים לביצועים הירודים של התלמידים. נושאים הקשורים למושגים אלה נחשבים לקשים גם על ידי המורים שמלמדים אותם. תופעה בלתי רצויה זו נתפשת במחקר כגורם לפדגוגיה בלתי יעילה בקרב מורי ביולוגיה.

בעיה זו הובילה לעלייה במחקר של גישות חדשניות שיכולות להביא לשיפור המצב. אחת מגישות אלה הנתמכת כאן היא השימוש בגישה הקונסטרוקטיביסטית של '5Es. גישה זו מציעה להנהיג בכיתה אווירת לימודים שמתמקדת בפתרון בעיות כאשר התלמידים מונחים לקחת אחריות על לימודיהם. יישום אפקטיבי של גישה זו יכול להעצים את ההוראה ואת הלימוד של מקצוע הביולוגיה.

מחקר זה מתמקד בשאלה כיצד ניתן ליישם גישה זו בהוראה של אחד המושגים שזוהה כקשה בביולוגיה: נשימה. נסקרו כמה מחקרים אמפיריים על יעילותן של שיטות קונסטרוקטיביסטיות בהשוואה לגישות אחרות. בין השאר, מומלץ כי הממשל וגופים מקצועיים יארגנו הכשרות למורי ביולוגיה העוסקות בשימוש בגישת '5Es משום שהיא נמצאה יעילה בהוראת ביולוגיה.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

 הוראה ולמידה של דיפוזיה ואוסמוזה: מה אנחנו יכולים ללמוד מניתוח של פרקטיקות כיתתיות? חקר מקרה

שימוש במפת מושגים לניהול מערכת ידע כדי להגביר את לימודי הביולוגיה

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya