שימוש באייפד בכיתה: השאלות הנכונות שעליכם לשאול

Nikolaos Chatzopoulos . "iPads In The Classroom: The Right Questions You Should Ask", edudemic.com


המחבר Nikolaos Chatzopoulos סבור  כי ניתן לטעון, שהאייפד יכול להיות מכשיר נהדר בכיתה.

אולם, לאחרונה עלו חששות לגבי הטאבלט של חברת  Apple ולגבי תפקידו הנוכחי בכיתה. לדוגמא, רבים הציעו שחלק מבתי הספר שלנו  (הכוונה לארה"ב) הופכים את האייפד למרכז הכיתות במקום לזכור שהתלמידים חייבים להיות במרכז הכיתה.

באופן בלתי נמנע, זה מעלה שאלות לגבי עתידו של האייפד בכיתה.

האם האייפד מטפח או מעכב יצירתיות?

האייפד על מדוכת ההאלהה

חלק מהאנשים שכותבים לגבי שימוש באייפד בכיתה, כולל חלק מהאנשים המשפיעים והמובילים בתחום הטכנולוגיה החינוכית, מנסים ליידע את המורים, החוקרים ובעלי העניין לגבי האפשרות המדאיגה של הפיכת האייפד כבסיס להערצת יתר בחינוך על ידי התמקדות רבה בלוגיסטיקה וביצירת סביבת כיתה "המרוכזת באייפד".

ניתן לטעון כי חששות אלה מציאותיים למדי.

לעתים קרובות מדי, אנו כמחנכים, שוכחים שהאחריות, המשימה והמחויבות העיקריות שלנו צריכות לספק את הכלים ההכרחיים שהתלמידים שלנו זקוקים להם כדי לקדם  את היצירתיות שלהם וכדי להגיע לפוטנציאל המלא שלהם.

במקום זאת, אנחנו מתמקדים בטכנולוגיה או באייפד לא כאמצעי להשגת המטרה, אלא כיעד העיקרי שלנו.

האמת היא שלא קיים מכשיר שיכול להשתוות לערכה של האינטראקציה האנושית עם אנשים אחרים. האייפד יכול להיות כלי המשלים את ההוראה, ומציע הזדמנויות ללמידה עבור מושגי למידה ומצבים שאין אפשרות להגיע אליהם, לצפות בהם או לנתח אותם בכיתה ללא סיוע של הטכנולוגיה.

ה"איך" לעומת ה"למה" לגבי שימוש באייפד בכיתה

המחבר זוכר כאשר בית הספר שבו הוא מלמד החליט ליישם את תכנית שילוב האייפד 1:1 בכיתה, כל המורים עסקו כל הזמן "באפליקציות".

לאחר מכן, כאשר הבנתם לגבי תפקיד האייפד בכיתה התפתחה, המורים היו עדים לכך ששכך צימאונם לאפליקציות חדשות ויעילות יותר, וסקרנותם לגבי דרכים אחרות משמעותיות יותר לגבי שימוש באייפד בכיתה גברה.

המורים התקדמו מ"החיפוש אחר האפליקציות המושלמות" להבנה כי האייפד הוא כלי שיכול לספק פרקטיקות פדגוגיות ייחודיות בכיתה שלהם המרוכזת בתלמיד.

כאשר השאלות של המורים לגבי האייפד התפתחו, כך גם התפתח חזונם לגבי הכיתות שלהם ולגבי התפקיד של האייפד בסיוע למורים ליצור סביבת כיתה שמטפחת יצירתיות וחדשנות.

על כן, המחנכים צריכים למצוא את הדרכים הטובות ביותר לניצול יתרונותיו של האייפד כדי ליצור עתיד מגובש יותר מבחינה פדגוגית עבור התלמידים.

קישור למאמר באנגלית

ראה גם :
המעבר ממחשבים לטאבלטים בבתי הספר : האם מאבדים את המהות ?

טאבלטים בבתי ספר – תמונת מצב , אפריל 2013















    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    קראתי את המאמר בעיון רב, אנחנו בי"ס מדגים בתקשוב, והשנה גם נבחרנו ל " פיילוט" ספרים דיגיטליים, צוות בית הספר עובר השתלמות לפי סילבוס מהמנהל למדע והטכנולוגיה. כבית ספר דוברי ערבית, עדיין חסרים לנו בשוק ספרים דיגטלים " אינטראקטיביים" ( לא סרוקים), אך אנחנו בסופו של דבר נמצא את הספרים , ההתלבטות שלנו בבחירת הכלי שדרכו יכולים ליישם פדגוגיה חדשנית, פרקטיקות והוראה ולמידה אינראקטיבית. מה עדיף ? ומה יותר טוב? אייפאד או טאבלט????? יש כאלה שאומרים שאייפאד יותר יעיל בגלל האפליקציות. ויש כאלה שטוענים שהטאבלט עדיף בהוראה.מתוך נסיון של אחרים, אני מבקש שתייעצו לי בבחירה, ואם אפשר גם עלויות מול יעילות. אנחנו עדיין לא רכשנו, אך בימים הקרובים אנחנו חייבים להחליט על איזה אנחנו הולכים. על טאבלטים או על אייפוגים??????תודה לכ מי שיתייחס וייעץ לנו.

    פורסמה ב 25/05/2013 ע״י חסן גנאים
    מה דעתך?
yyya