שילוב מחשבים ניידים (1:1) בכיתה- מערך שיעור לקורס מקוון

לחצו כדי להאזין לפריט

מערך שיעור ללמידה מרחוק, יוני 2011.

הסקירה כוללת את ראשי הפרקים הבאים: לקחים מתוכניות תקשוב לשילוב מחשבים ניידים בבתי ספר בארצות הברית ( כגון תכנית מדינת מיין שהייתה הראשונה בעולם להטמעת מחשבים ניידים בכיתות לימוד) , יוזמות מובילות בישראל, שתי יוזמות יישוביות בישראל לשילוב מחשבים ניידים בלמידה (פרויקט מ.ש.י -מחשב נייד לכל תלמיד ביישוב גני תקווה ופרוייקט כתו"ם ) מעידות על שינוי חינוכי מהותי בדפוסי הלמידה וההוראה .

דרכי הוראה של מורים בישראל נוכח האתגר של שילוב מחשבים ניידים בכיתה : הסביבה של שילוב מחשבים ניידים בכיתה, מזמנת למורים מצבים חדשים בתחום של ניהול כיתה, הבניית הידע , מקום התלמיד בסביבה המתוקשבת. אחת השאלות הראשונות שעולות מיד עם ההחלטה על שילוב המחשבים הניידים בהוראה-למידה היא איך ומתי לשלב. האם ליצור מערכת שעות קבועה, לפיה נקבע השימוש במחשבים מראש, ומורה מתכונן לשיעור עם ניידים בהתאם למערכת השעות השבועית או האם לאפשר שילוב ללא "פיקוח" או תכנון מראש, שילוב על פי צרכים ובהתאם למטרות השיעור. מערך השיעור כולל גם שאלה מרכזית לדיון :
האם מדובר בשינוי חינוכי ממעלה שניה ?
כמו כן מוצגים במערך השיעור שתי דילמות עיקריות לגבי שילוב המחשבים הניידים בתהליכי ההוראה והלמידה בכיתה ( עמי סלנט ) .
למערך השיעור


    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    מיוחדת כל הכבוד לך

    פורסמה ב 23/01/2025 ע״י שרהלה

    את מגילה משריחה את לא יודעת לעשות שיעור
    לא עונה לטלפונים אני ילשין אלך למישרד ממשלה חחחחח
    בי בי

    פורסמה ב 23/01/2025 ע״י שרהלה

    בוקר טוב .
    מה נישמע?
    מה קורה?
    זאת יעל אני רוצה שיעור דרך הבית
    וזה לא נהיה אשמח שתעזרי לי
    תיתקשרי למיספר 0548496909
    תודה רבה

    פורסמה ב 23/01/2025 ע״י רותי נעימי

    זה שיעור מעניין מאוד יש בו אמון תוכן
    לי זה ניראה לא שיעור מעניין כי את לא יודעת ללמד

    פורסמה ב 23/01/2025 ע״י חנה טולי
    מה דעתך?
לחצו כדי להאזין לפריט

מערך שיעור ללמידה מרחוק, יוני 2011.

הסקירה כוללת את ראשי הפרקים הבאים: לקחים מתוכניות תקשוב לשילוב מחשבים ניידים בבתי ספר בארצות הברית ( כגון תכנית מדינת מיין שהייתה הראשונה בעולם להטמעת מחשבים ניידים בכיתות לימוד) , יוזמות מובילות בישראל, שתי יוזמות יישוביות בישראל לשילוב מחשבים ניידים בלמידה (פרויקט מ.ש.י -מחשב נייד לכל תלמיד ביישוב גני תקווה ופרוייקט כתו"ם ) מעידות על שינוי חינוכי מהותי בדפוסי הלמידה וההוראה .

דרכי הוראה של מורים בישראל נוכח האתגר של שילוב מחשבים ניידים בכיתה : הסביבה של שילוב מחשבים ניידים בכיתה, מזמנת למורים מצבים חדשים בתחום של ניהול כיתה, הבניית הידע , מקום התלמיד בסביבה המתוקשבת. אחת השאלות הראשונות שעולות מיד עם ההחלטה על שילוב המחשבים הניידים בהוראה-למידה היא איך ומתי לשלב. האם ליצור מערכת שעות קבועה, לפיה נקבע השימוש במחשבים מראש, ומורה מתכונן לשיעור עם ניידים בהתאם למערכת השעות השבועית או האם לאפשר שילוב ללא "פיקוח" או תכנון מראש, שילוב על פי צרכים ובהתאם למטרות השיעור. מערך השיעור כולל גם שאלה מרכזית לדיון :
האם מדובר בשינוי חינוכי ממעלה שניה ?
כמו כן מוצגים במערך השיעור שתי דילמות עיקריות לגבי שילוב המחשבים הניידים בתהליכי ההוראה והלמידה בכיתה ( עמי סלנט ) .
למערך השיעור


    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    מיוחדת כל הכבוד לך

    פורסמה ב 23/01/2025 ע״י שרהלה

    את מגילה משריחה את לא יודעת לעשות שיעור
    לא עונה לטלפונים אני ילשין אלך למישרד ממשלה חחחחח
    בי בי

    פורסמה ב 23/01/2025 ע״י שרהלה

    בוקר טוב .
    מה נישמע?
    מה קורה?
    זאת יעל אני רוצה שיעור דרך הבית
    וזה לא נהיה אשמח שתעזרי לי
    תיתקשרי למיספר 0548496909
    תודה רבה

    פורסמה ב 23/01/2025 ע״י רותי נעימי

    זה שיעור מעניין מאוד יש בו אמון תוכן
    לי זה ניראה לא שיעור מעניין כי את לא יודעת ללמד

    פורסמה ב 23/01/2025 ע״י חנה טולי
    מה דעתך?