שילוב למידה חברתית-רגשית בהוראת מוסיקה בחינוך יסודי

Raschdorf, T, May, B.N. and Searcy, A. (2021). Integrating Social-Emotional Learning into our "New Normal" teaching elementary general music. General Music Today, 34, 2, 42-48

ככל שלמידה חברתית-רגשית (SEL) צוברת תאוצה בבתי ספר, מורים רבים למוסיקה משלבים אותה באופן פעיל ומוצלח בתוכניות הלימוד שלהם. מורים למוסיקה יכולים ליצור סביבת לימודים שמקדמת מטרות חברתיות ורגשיות גם בשיעורים פרטניים וגם בלמידה מרחוק, לבנות יחסים עם התלמידים ובינם לבין עצמם, לעודד מעורבות מוסיקלית משפחתית ולקדם פעילויות מוסיקליות שפתוחות לכולם.

 

בין השאר, ממליצים המחברים על הצעדים הבאים:

  1. לשלב פעולות מיינדפולנס ונשימה בחימום הקול לפני השירה.
  2. להכין את התלמידים להאזנה למוסיקה באמצעות שאלות מקדימות כמו 'כמה צלילים שונים יש בקטע?' 'כמה מתוכם הם צלילים אנושיים?'
  3. לבקש מהתלמידים לזהות את רגשותיהם לפני ההאזנה למוסיקה ולהציע להם לזהות את רגשותיהם בזמן ההאזנה.
  4. לחקור שירי ערש ושירי משחק מכל העולם.
  5. לחקור לעומק תרבות מסוימת בעזרת שירי העם שלה.
  6. לבקש מהתלמידים, שבאים מעדות ומתרבויות שונות, לחלוק עם הכיתה שירים שמקובלים במשפחתם.
  7. להשתמש בספרות ילדים כדי לבנות מודעות לעצמי ולאחרים תוך כדי עריכת פעילויות מוסיקליות יצירתיות, הדורשות שיתוף פעולה (למשל, שירה במקהלה).
  8. להשתמש בספרי שירי ילדים מצוירים כדי לחקור את משמעות השירים כמו גם את הקשרם ההיסטורי, תרבותי וחברתי.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא חינוך מוסיקלי

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya