שילוב טכנולוגיות תקשוב בכיתה ולמידה – מדוע הכלים המתוקשבים לא נבדקים מראש בצורה מחקרית-פדגוגית

 

M. O. Thirunarayanan. "Is the Use of Untested Technologies in Classrooms Unethical?," Teachers College Record, Date Published: January 24, 2014

 

מאמר ביקורתי לגבי האתיקה של שילוב טכנולוגיות תקשוב בכיתה ולמידה . הכותב סבור כי לבצע הערכה מחקרית ויישומית מוקדמת של הכלים המתוקשבים/יישומי מחשב אותם נדרשים המורים להטמיע בכיתה . ההשוואה העקרונית היא לתעשיית התרופות אשר בודקת בצורה ניסויית כל תרופה בקרב קבוצת בקרה וקבוצת ניסוי. לא ניתן לבוא בטענות למורים או לבתי הספר לגבי העדר הטמעה של הכלים המתוקשבים לפני שנערכת בדיקה מחקרית מוקדמת של הכלים המתוקשבים אותם מציעים למורים. מי שצריך לממן את מחקרי הישימות וההתאמה הם מפתחי הכלים המתוקשבים . נכון כי מוצעים למורים בבתי הספר הדרכות בתחומי הכלים המתוקשבים , אך אלו מיועדים להתחלת העבודה ולא לשלבים מתקדמים .

הכותב הוא פרופסור חבר באוניברסיטת פלורידה הבינלאומית בארה"ב.

הערכת מערכת פורטל מס"ע : הכותב מתעלם מהעובדה כי מרבית הכלים המתוקשבים בתחומי החינוך הם כיום כלים פתוחים ולא מוצרים בתשלום .

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya