שילוב טכנולוגיות התקשוב בלמידה ובהוראה: הרהורים ואסטרטגיות פעולה

ג'י הורוויץ כתב מאמרון מעניין על נושאי הטמעת המחשבים בהוראה ולמידה , נושא שמעסיק אותנו כבר הרבה שנים ואינו בהכרח סיפור הצלחה בבתי הספר בעולם. במאמרון מובאים דיווחים על מצב הטמעת המחשבים וטכנולוגיות המידע בבתי ספר באנגליה ובארה"ב ומהם עולה בבירור כי למרות ההשקעות הרבות בציוד תיקשובי חדיש בבתי ספר באנגליה, הציוד הזה איננו מנוצל כמו שצריך. הבעיה המרכזית היא הפחד של המורים מהטכנולוגיה. מקור מידע אחר המובא במאמר של ג'יי הורוויץ מצביע על  כך כי רוב המורים אינם משוכנעים שהטכנולוגיה משרתת את ההוראה, ולכן הם אינם מרגישים צורך לאמץ אותה בכיתה, לכנות את זה "פחד מהטכנולוגיה" הופך נושא מורכב לדבר פשטני.
ג'יי הורוויץ מציע מניסיונו הרב בהטמעת יישומי מחשב ואינטרנט בקרב מורים לנקוט באסטרטגיה היעילה ההבאה : "יתכן שהאופציה העדיפה ביותר היא פשוט להמשיך לעבוד במספר חזיתות – לנסות להטמיע את הכלים שיש לנו (שכמעט מידי יום מתחדשים ומשתנים) ולנסות, שוב ושוב, להראות למורים שאם הם ישלבו אותם בעבודתם (וגם בחייהם) למידה משמעותית יכולה לפרוח. הבעיה היא שבעצם אין זה שונה במיוחד ממה שאנחנו כבר עושים היום. כבר היום אנחנו מנסים לזהות ולחזק מורים שמתנסים בהצלחה עם תקשוב, ומפיצים את הניסיון שלהם למורים אחרים. כבר היום אנחנו מנסים להציג את השימוש בכלי זה או אחר לקבוצות מורים ולעודד אותם לבדוק מה קורה כאשר משלבים אותו בשיעור. אלה כמובן צעדים קטנים. הם אינם דרכים נוצצות או מהפכניות. אבל אולי זאת הדרך שמשלבים את התקשוב בחינוך. אולי זאת הדרך שבה דברים מתקדמים בחינוך באופן כללי."
אחת התגובות המעניינות למאמרון זה מציעה לעבוד על הכנת קבוצת משימה של תלמידים, שיסייעו למורים המעוניינים לשלב כלים מתוקשבים בהוראה שלהם (ויקי, בלוג, וכו'). זה יכול לקדם את המורים, התלמידים המתוקשבים ושאר התלמידים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya