שילוב טוויטר בחטיבת הביניים

נדב בדריאן, מורה לאנגלית בביה"ס נופי ארבל מנסה לשלב יישום ווב 2.0 בתוכנית הלימודים לכיתות ח' בשפה האנגלית. הכלי המתוקשב שנבחר הוא טוויטר בנוסף לכתיבה שיתופית בסביבת גוגל דוקס. העבודה עם מחשבי בית הספר הוכיחה את עצמה לבלתי אפשרית. ראשית, המחשבים בעלי זכרון RAM נמוך שאינו מאפשר עבודה יעילה ומהירה עם כלי רשת מורכבים. בתחילה גילו התלמידים חוסר הבנה של הממשק בטוויטר, כלומר, תהליך ההטמעה הוא ארוך יותר בכיתה.  במסגרת הניסוי הנמשך עתה (2010) נפתחו לתלמידים בנוסף מסמכי גוגל דוקס למשימות כתיבה בזוגות. המטרה הייתה ליצור כתיבה חופשית ויצירתית מתוך כתיבה על נושא חופשי.
  • מנקודת המבט של המורה, יש זיהוי של בעיות בהפנמת החומר לפני השיעור כמו גם מבט מלא ומקיף על עבודתם של כל התלמידים. מצב זה מאפשר ניהול שיעור יעיל יותר הן מבחינת החיסכון בזמן בדיקת השיעורים והן מבחינת אפקטיביות של הבדיקה.
  • מבחינת התלמיד קיימת למידה חברתית דרך חיקוי עבודתם של התלמידים החזקים יותר.
  • פעילות הכתיבה בגוגל דוקס עוד בראשיתה אך כבר ניתן לזהות מוטיבציה גבוהה מצד התלמידים שכותבים מעבר למה שנדרש מהם
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya